آفیس چیست؟

آفیس چیست؟ | برنامه های آفیس و کاربرد آن ها

آفیس چیست؟ آشنایی با غول نرم افزارهای جهان

آفیس چیست؟ تا چه اندازه با این نرم افزار قدرتمند آشنا هستید؟ نقش آفیس و برنامه های آن در زندگی ما چقدر است؟ اگر شما هم مانند بسیاری دیگر از افراد با آفیس آشنایی ندارید و یا این نرم افزار را به صورت محدود می‌شناسید، در این مطلب همراه به آموز باشید. در ادامه پس از معرفی آفیس، بیان خواهیم کرد که تیم نرم افزار شگفت انگیز چگونه باعث تحول در زندگی کامپیوتری بشر شده است. همچنین ساده ترین و بهترین روش های یادگیری آفیس را به شما ارائه خواهیم کرد. حتی به شما خواهیم گفت چگونه با آفیس به درآمد  برسید. همه این راز و رمزها را در چند دقیقه بخوانید.

"<yoastmark

 

سرنوشت آفیس چیست؟ تعریف و تاریخچه این نرم افزار

آفیس چیست؟ این سوالی بود که مردم آمریکا و بخشی از نواحی اروپا در سال 1990 پرسیدند. زمانی که شرکت مایکروسافت آفیس، نرم افزار تحت وبی را منتشر کرد. این شرکت معتقد بود این برنامه می‌تواند کارها را ساده تر و زندگی را منظم تر کند. در ابتدا بسیاری از مردم متوجه جادوی این نرم افزار نبوند. اما رفته رفته با پیشرفت جوامع بشری، ظهور تکنولوژی های جدید، کامپیوتری شدن بسیاری از کارها، نیازها به استفاده از آفیس افزایش پیدا کرد. البته این نرم افزار نیز در این مدت به خوبی پیشرفت کرد و به کارایی خود افزود.

آفیس همانطور که می‌داند یک نرم افزار بزرگ اداری است که چند نرم افزار کاربردی را در خود جا داده است. آفیس دارای سیستمی یکپارچه و هدفمند است. هر کدام از نرم افزار های زیر مجموعه آفیس، کارایی و کاربرد خاصی دارند که در بخش های مختلف استفاده می‌شوند. شرکت مایکروسافت کماکان اسپانسر اصلی آفیس است و سالانه آپدیت های جدید و قدرتمندی را ارائه می‌کند. در ادامه آشنایی اجمالی با برخی از برنامه های آفیس خواهیم داشت.

برنامه های آفیس
برنامه های آفیس

 

نرم افزار ورد Word

تایپ کردن و نوشتن اطلاعات و متن های مورد نیاز، یکی از اصلی ترین نیازهای انسان است. اگر از شما پرسیدن آفیس چیست؟ و چه فایده ای دارد همین نرم افزار ورد را نشان دهید تا کارایی آن را بدانند. به عنوان مثال همین متنی که در حال خواندن آن هستید ابتدا در ورد تایپ شده است. Word یک فضای بسیار ساده و فوق العاده کاربردی در اختیار کاربرد انجام می‌دهد. کاربرد در این صفحه که مانند یک برگه‌ی آ چهار سفید است، می‌تواند مطالب خود را تایپ کرد.

 ورد آفیس همچنین امکانات مختلفی مانند تغییر فونت ها، نوع چینش کلمات، اضافه کردن عکس ها، قالب بندی ها، حاشیه گذاری ها، تیتربندی ها، اضافه کردن رنگ ها و حالت های مختلف به کلمات و… را برای کاربر فراهم کرده است. در پایان نویسنده می‌تواند از مطلب خود خروجی بگیرد و آنها را فرمت های مختلف مانند، DOCX و PDF و… ذخیره کند. دنیای نرم افزار ورد بسیار وسیع است و امروزه تقریبا در تمام ادارات، مراکز، مجموعه ها، مدارس و هر کجا که رایانه باشد، استفاده می‌شود. استفاده های شما از این نرم افزار چیست؟

نرم افزار اکسل Excel

اگر از برخی از افراد بپرسیم، آفیس چیست؟ غالبا نرم افزار ورد را نشانمان می‌دهند. اما دنیای مایکروسافت آفیس بسیار گسترده از ورد است. بعد از نرم افزار ورد، نرم افزار اکسل دومین و پرکاربردترین برنامه از مجموعه آفیس است. اکسل دارای یک فضای عجیب و جذاب است. در این نرم افزار شما می‌توانید جدول های مختلف تنظیم کنید. دیتا و اطلاعات مورد نیاز خود را مانند اسامی و مشخصات افراد، لیست کارها، اعداد و ارقام و… را در آن وارد کنید. اکسل به شما اجازه می‌دهد که اعداد مورد نیاز را محاسبه کنید، جمع و تفریق کنید. همچنین می‌توانید از آنها خروجی بگیرید. این نرم افزار آنقدر وسیع و کاربردی است که تقریبا در تمام مشاغل، اداره ها و مراکز استفاده می‌شود. آیا تا به حال تجربه استفاده از اکسل را داشته اید؟ تجربه های خود را با ما در میان بگذارید.

 

نرم افزار پاورپوینت PowerPoint

شرح در تصویر یکی از بهترین امکانات آفیس برای کاربران است. در ادامه مطلب آفیس چیست؟ به یکی از جالب ترین و کاربردی ترین نرم افزارها می‌رسیم. پاورپوینت برنامه ای که به شما اجازه می‌دهد، محتوای مورد نظر خود را به صورت اسلایدی به تصویر در بیاورید. در این نرم افزار می‌توانید انواع پروژه های درسی، آموزشی و… را به صورت متن و عکس به نمایش بگذارید. در واقع دیگر لازم نیست برای طراحی یک اسلاید از نوشته ها و عکس ها از نرم افزارهای سنگینی مثل فتوشاپ استفاده کنید. پاورپوینت به راحتی در انواع سیستم ها قابل اجرا است و امکانات جذابی را به کاربران ارائه می‌دهد. استفاده از قالب های زیبا، افکت ها و انیمیشن ها و همچنین فونت های مختلف برخی از امکانات پاورپوینت است.

 

برنامه های آفیس؛ پاورپوینت
برنامه های آفیس؛ پاورپوینت

 

نرم افزار اکسس Access

زمانی که از یک فرد پرسیده می‌شود آفیس چست؟ و چه برنامه هایی دارد، کمتر اشاره به اکسس می‌کند. این نرم افزار شاید از شهرت کمتری برخوردار باشد، اما کارایی آن بسیار زیاد است. اکسس به نوعی پایگاهی برای تنظیم و کنترل بانک اطلاعات است. داده ها و اطلاعات مورد نیاز در اکسس ذخیره می‌شود و در صورت نیاز ویرایش می‌شود. به زبانی دیگر اکسس، برادر اکسل است. با این تفاوت که در اکسل محاسبات انجام می‌شود و فضا کمی پیچیده تر است. اما در اکسس فضایی ساده و قابل فهم در اختیار شماست.

 

نرم افزار پراجکت Project

برای برنامه ریزی و تنظیم پروژه های مختلف درسی، مهندسی و… جای خالی یک نرم افزار مدیریت احساس می‌شد. شرکت مایکروسافت با ارائه نرم افزار پراجکت این دغدغه را برطرف کرد. در این نرم افزار امکان ذخیره طرح ها، پروژه ها، داده ها و اطلاعات، هزینه ها، مقدار پیشرفت، نکات و جزئیات هر پروژه، بازدهی ها و… وجود دارد. استفاده از این نرم افزار برای انجام انواع پروژه ها بسیار ضروری است.

 

نرم افزار های متفرقه آفیس چیست؟

 

  • نرم افزار آوت لوک Outlook

نرم افزاری برای مدیریت جامع ایمیل ها و سازماندهی آنها.

 

  • نرم افزار پابلیشر Publisher

پابلیشر نرم افزاری برای طراحی بروشورهای تبلیغاتی است. قالب ها و طرح های این نرم افزار می‌تواند گزینه راحتی برای طراحی بروشور باشد.

 

  • نرم افزار وان نوت OneNote

نرم افزاری جهت ذخیره نوشته ها و به اشتراک گذاشتن آنها با دوستان.

 

"<yoastmark

 

آموزش آفیس و برنامه های آن؛ مسیری برای کسب درآمد

حال که به پاسخ، آفیس چیست؟ رسیدیم، حال می‌خواهیم از اهمیت آموزش آفیس و یادگیری این نرم افزار بدانیم. نرم افزارهای آفیس مانند جعبه های جادویی هستند که هزاران ترفند و روش در آنها پنهان شده است. یادگیری آفیس نه تنها باعث پیشرفت کارها و استفاده ای شخصی می‌شود، بلکه می‌توان از آن به عنوان روشی برای درآمد زایی استفاده کرد. امروزه بسیاری از شرکت ها به منیجرهای اطلاعاتی نیاز دارند که بتوانند به وسیله آفیس کارها و فعالیت های آنان را مدیریت، تنظیم و ذخیره کنند. برای این کار لازم است ابتدا در این نرم افزار استاد شوید.

 

بهترین دوره آموزش آفیس و برنامه های آن

آفیس چیست؟ چه نرم افزارهایی دارد؟ نحوه کار کردن با هر کدام چگونه است؟ ترفندهای استفاده سریعتر و ساده تر از آفیس چیست؟ چگونه از آفیس به درآمد برسیم؟ اگر این سوال ها در ذهن شما هم وجود دارد یک پیشنهاد جذاب برای شما آماده کرده ایم. با ثبت نام در دوره آموزش آفیس در وبسایت به آموز، بر تمام نرم افزارهای این مجموعه مسلط شوید. در این دوره نه تنها نحوه کار با این برنامه ها را یاد می‌گیرد، بلکه بهترین ترفندها و سریع ترین میانبرها نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. یک دوره جامع و کامل که به صورت منظم در کمترین زمان ممکن شما را به هدف می‌رساند.

 

رابطه شما با آفیس چگونه است؟

آیا تا به حال از برنامه های آفیس در زندگی خود استفاده کرده اید؟ در بخش دیدگاه ها و نظرات می‌توانید تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. آدرس وبسایت ما behamouz.com است. همچنین می‌توانید از طریق قسمت دیدگاه ها در پائین همین صفحه، به صورت رایگان از مشاوره های اساتید این نرم افزارها بهره مند شوید. ما بهترین ها را برای شما می‌خواهیم.

یک ستاره <> پنج ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: