انتخاب موضوع کانال یوتیوب + لیست موضوعات پرطرفدار

چالش های انتخاب موضوع کانال یوتیوب

در مقالات گذشته صحبت های زیادی در مورد یوتیوب و کسب درآمد از آن داشتیم. برای مطالعه این صحبت ها می‌توانید به مطلب آموزش یوتیوبری مراجعه کنید. اما امروز می‌خواهیم در مورد انتخاب موضوع کانال یوتیوب گفتگو کنیم. اگر قصد دارید در این تلویزیون بزرگ جهانی فعالیت داشته باشید و پول خوبی به جیب بزنید، حتما در این مطلب همراه وبسایت به آموز باشید. نکاتی را برای شما آماده کرده ایم که رعایت نکردن آنها باعث شکست در کار شما خواهد شد. در مقابل با دقت کردن به این نکات می‌توانید مسیر چند ساله را در مدت زمان کوتاهی طی کنید و به سرعت موفق شوید. بریم سر اصل مطلب.

 

یک نکته بسیار مهم : این مطلب بسیار برای شما سودمند است. پس به سادگی از کنار آن عبور نکنید. ولی در صورتی که می خواهید در یک مسیر تضمین شده و حرفه ای برای مانیتایز شدن در یوتیوب گام بردارید، باید بدانید که کارشناسان یوتیوب در مجموعه به آموز، می توانند راهنمای شما در این مسیر باشند. ابن امکان را فراهم کرده ایم تا بتوانید با پرداخت هزینه ای مناسب، درباره شروع یوتیوب از کارشناسان ما مشاوره بگیرید. 

فقط کافیست فرم زیر را پر کرده و هزینه مشاوره را پرداخت کنید. مشاوران ما با شما تماس می گیرند و به شما مشاوره صفر تا صد یوتیوب را ارائه می دهند.

مشاوره یوتیوب

"(الزامی)" indicates required fields

انتخاب موضوع کانال یوتیوب

اهمیت انتخاب موضوع کانال یوتیوب

چرا انتخاب موضوع کانال یوتیوب اینقدر اهمیت دارد؟ یوتیوب نرم افزاری است که بر پایه جذب و مشاهده‌ی مخاطب برنامه ریزی شده است. یعنی به هر میزان که شما بتوانید مخاطبین را جذب کنید به همان میزان می‌توانید موفق باشید. قبل از هر چیز اگر نمی‌دانید چگونه می‌توانید در یوتیوب کانال بسازید، از مطلب آموزش ساخت کانال یوتیوب دیدن کنید. در این پلتفرم میلیون ها برنامه و کانال وجود دارد. چه چیزی باعث می‌شود که مخاطبین به ویدئو شما علاقه مند شوند و آن را مشاهده کنند؟ اولین و مهمترین فاکتور در این زمینه، موضوع ویدئو شماست. شما باید بدانید مخاطبین این پلتفرم به دنبال چه چیزهایی هستند و بیشترین بازخورد مربوط به چه موضوعاتی است.

البته لازم است بدانید هر موضوعی قطعا طرفداران خاص خودش را دارد. همین مسئله است که اینترنت را زیبا کرده است. اما برای کسب درآمد باید باهوش تر از این حرف ها باشید. موضوعات پر طرفدار سرعت بالا رفتن ویو را افزایش می‌دهد و شما را در یک مسیر موفق وارد می‌کند. انتخاب موضوع مهمترین کاری است که باید برای کانال خود انجام دهید. موضوع خوب می‌تواند شما را ده پله جلوتر ببرد. مشاهده شده است برخی از افراد شبانه روز در حال زحمت کشیدن  درست کردن محتوای باکیفیت هستند. اما در مقابل افرادی پیدا می‌شوند که در نصف این زمان به رشد چند برابری می‌رسند. دلیل این اتفاق، فقط موضوع خوب است.

بهترین موضوع برای کانال یوتیوب
بهترین موضوع برای کانال یوتیوب

چگونه برای کانال خود یک موضوع خوب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب موضوع کانال یوتیوب نباید احساسی عمل کرد. یک انتخاب خوب می‌تواند یک مسیر فوق العاده باشد. اما توجه کنید، هر موضوعی برای هر کسی مناسب نیست. مانند نسخه های پزشک که برای هر بیماری یکسان نیست. برای انتخاب موضوع باید اصول و نکاتی را در نظر بگیرید تا در آخر بهترین تصمیم را گرفته باشید. در ادامه به برخی از این نکات اشاره می‌کنیم.

موضوع باید بازخورد بالایی داشته باشد (پرطرفدار باشد)

برای انتخاب موضوع، توجه به علاقه و خواسته های کاربران بسیار مهم است. برخی از موضوعات در یوتیوب از آمار بازدید فوق العاده ای برخوردار هستند. به زبانی دیگر باید ببینید اغلب کاربران وقت خود را در یوتیوب پای چه موضوعاتی می‌گذارند. انتخاب یک موضوع پربازخورد و پر طرفدار می‌تواند سرعت پیشرفت شما را چند برابر کند. اما موضوعات خاص تر، شما را با مشکل مواجه می‌کند. مثلا اگر شما موضوعات فلسفی سنگین را انتخاب کنید بازدید بیشتری خواهید داشت یا موضوعات طنز و سرگرمی؟ برای راهنمایی بیشتر در این زمینه می‌توانید به مقاله‌ی معرفی بهترین یوتیوبر های ایرانی نگاهی بیندازید. مشاهده کنید غالب موضوعات این افراد چیست.

بر موضوع انتخاب مسلط باشید

در انتخاب موضوع کانال یوتیوب تسلط داشتن روی محتوا بسیار مهم است. از آنجا که محتوای یوتیوب، تصویری و ویدیویی است، کار کردن روی موضوعاتی که آن را بلد نیستید، به سرعت معلوم می‌شود. به عنوان مثال اگر قدر تکلم کافی ندارید و توانایی جوک تعریف کردن و یا دیالوگ گفتن را ندارید، استفاده از موضوعات بلاگری کار مناسبی نیست. برای این کار ابتدا استعدادهای خود را شناسایی کنید سپس موضوع خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال خیلی ازافراد گیمرهای خوبی هستند. پس بهترین موضوع برای کانال آنها، گیم است. به زبانی دیگر، روی موضوعاتی مانور دهید که در آنها تخصص دارید و به آنها علاقه مند هستید.

یک روش ساده برای انتخاب موضوع مناسب کانال یوتیوب

همانطور که گفتیم، توجه به عنصاری مانند بازخورد بالا، تخصص و علاقه پایه های اصلی برای انتخاب موضوع کانال یوتیوب است. اما در بسیاری از مواقع مشکل این است دقیقا نمی‌دانیم کدام موضوع برای ما بهتر است. یک روش ساده برای این کار در اختیار شما قرار می‌دهیم. قلم و کاغذ بردارید. ابتدا لیست موضوعات پر طرفدار را در یک طرف برگه بنویسید. این لیست را در ادامه برای شما خواهیم گفت. در یک طرف دیگر، لیستی از موضوعات مورد علاقه خودتان را بنویسید. همچنین موضوعاتی که در آنها تخصص دارید هم اضافه کنید. حالا می‌توانید موضوعاتی که بین این دو ردیف مشترک هستند را انتخاب کنید.

توجه کنید، حتما لازم نیست یک موضوع خاص را انتخاب کنید. در برخی از موارد توانایی کار کردن روی چند موضوع مختلف را دارید. مثلا می‌توانید بخوانید، گویندگی کنید و بلاگر باشید. این کار هیچ ایرادی ندارد، حتی یک نقطه قوت است. اما توجه کنید ابتدا یک موضوع را به عنوان محور اصلی کانال انتخاب کنید، سپس فعالیت های دیگر را در ضمن آن و به صورت فرعی اجرا کنید. تا مخاطب بداند برای چه چیزی وارد این کانال شده است.

لیست موضوعات پر طرفدار در یوتیوب

موارد زیر موضوعات کلی برای فعالیت در یوتیوب هستند. ولی در صورتی که می خواهید لیستی از موضوعاتی را داشته باشید که به صورت دقیق موضوعات ترند و مسیر تولید محتوا در آن ها را به شما یاد بدهند. می توانید از تجربه چندین ساله ما در زمینه یوتیوب بهره مند شوید و از صفر تا صد یوتیوب را از کارشناسان ما مشاوره بگیرید و با اطمینان به سوی درآمد دلاری از یوتیوب گام بردارید.

مشاوره یوتیوب

"(الزامی)" indicates required fields

 

 

  • ولاگری

شما برای انتخاب موضوع کانال یوتیوب خود، زندگی خودتان را انتخاب کنید. ولاگری به این معناست که همه چیز حول محور شما، زندگی شما، چالش های روزمره، صحبت های خاص و فعالیت های خلاقانه شما می‌گردد. افراد موفق در یوتیوب غالبا ولاگر ها هستند. اما توجه کنید این موضوع بسیار چالشی و پر رقیب است.

  • گیمینگ

گیم یکی از موضوعات پرطرفدرا و جذاب در یوتیوب است. اگر در بازی کردن قوی هستید، پس بسیاری از افراد دوست دارند از تجربه های شما استفاده کنند.

یوتیوبرهای گیمر
یوتیوبرهای گیمر
  • ترفندهای زندگی (هک لایف)

مردم دوست دارند بدانند در زندگی چه کارهای خلاقانه ای می‌توانند انجام دهند. با استفاده از خمیر دندان شیشه پاک کنند، چگونه اثر خوراکی را از روی فرش از بین ببرند و… این موضوع آمار بازدید فوق العاده ای دارد.

  • خوانندگی

اگر صدای خوبی دارید، یوتیوب یک محل فوق العاده برای دیده شدن است. شما می‌توانید با خواندن به روش های مختلف و یا حتی نوازندگی، طرفداران موسیقی را به سمت خود جذب کنید.

  • طنز

طنز را می‌توان پر بازدیدترین موضوع در یوتیوب دانست. اگر طنز را به عنوان انتخاب موضوع کانال یوتیوب خود در نظر گرفته اید، قبل از آن باید سناریوهای قوی داشته باشید. این حوزه بسیار رقابتی است.

  • آشپزی

استعداد پخت و پز خود را منتشر کنید تا افرادی که می‌خواهند مانند شما باشند را جذب کنید. ارائه دستور پخت ها و درست کردن غذا یکی از محبوب ترین موضوعات در تمام اینترنت است.

شما در یوتیوب از چه موضوعاتی بیشتر بازدید می‌کنید؟ به نظر شما کدام ایده های خلاقانه کمتر توجه شده است؟ نظرات خود را با ما مطرح کنید.

آموزش یوتیوبری
آموزش یوتیوبری

در وب سایت به آموز، موفقیت در یوتیوب را به دست آورید

پس از بررسی مطلب انتخاب موضوع کانال یوتیوب یک پیشنهاد شگفت انگیز برای شما داریم. اگر می‌خواهید به دنیای بزرگ یوتیوب وارد شوید، قدم های خود را درست و اصولی بردارید. در وب سایت آموزشی به آموز می‌توانید از صفر تا صد یوتیوب و یوتیوبری را یاد بگیرید. دوره های به آموز یه شما یاد خواهد داد چگونه با کمترین امکان و بهترین ایده ها، به موفقیت برسید. به آموز، تضمینی برای موفقیت شما خواهد بود. در ادامه می‌توانید مطالب آموزش دانلود از یوتیوب و همچنین وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن را مطالعه کنید. این آموزش ها شما را در بهترین مسیر قرار می‌دهد.

ممنون از شما 😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: