فتوشاپ چیست - به آموز

فتوشاپ چیست | کاربرد فتوشاپ در بازار کار

فتوشاپ چیست  هر آنچه که باید از فتوشاپ بدانید

فتوشاپ چیست این سوال شاید اولین و مبنایی ترین سوال درباره نرم افزار ادیت تصاویر به نام فتوشاپ باشد. Photoshop در لغت به معنای کارگاه عکس است. از زمانی که انسان با دنیای وسیع عکس ها آشنا شد، به فکر این افتاد که بتواند عکس هایی که در ذهن دارد را خلق کند و یا در تصاویری که ثبت کرده است نکاتی را تغییر دهد. این علاقه باعث ظهور نرم افزار شگفت انگیزی به نام فتوشاپ شد. یادگیری فتوشاپ می‌تواند دنیای شما را تغییر دهد. در ادامه بیشتر با این نرم افزار آشنا می‌شویم. همچنین قصد داریم نحوه استفاده از آن در دنیای کسب و کار را هم بیان کنیم. پس اگر به دنبال پیشرفتی به سرعت نور هستید، همراه ما باشید.

 

فتوشاپ چیست و چه کاربردی دارد
فتوشاپ چیست و چه کاربردی دارد

 

آشنایی اجمالی با تاریخچه فتوشاپ

در ادامه پاسخ به پرسش فتوشاپ چیست بهتر است یک آشنایی کلی با تاریخچه تولد این نرم افزار جادویی داشته باشید. جالب است بدانید، فتوشاپ، حاصل تلاش تنها دو برادر است. توماس نول و جان نول در سال 1988 پایه گذار تولد یکی از معجزه آسا ترین برنامه های تاریخ بشر شدند. توماس دانشجوی دکتری در رشته مهندسی بود که در دانشگاه میشیگان تحصیل می‌کرد. او علاقه شدیدی به عکاسی داشت. برادرش جان، متخصص جلوه های ویژه در کمپانی های مختلف بود. آنها با درست کردن نرم افزاری به نام Image Pro این داستان هیجان انگیز را آغاز کردند.

البته این دو برادر در اوایل راه با سختی های مختلفی برخورد داشتند. از مشکلات مالی تا شرکت های کلاهبرداری که سعی در دور زدن آنها داشتند. بالاخره در سال 1990 بخت با این دو نفر یار شد. در این سال آنها موفق به متقاعد کردن شرکت Adobe شدند و نرم افزار خود را به آنها فروختند. این شرکت نیز شروع به گسترش این نرم افزار کرد. نسخه Adobe Photoshop 1.0 در همان سال روانه بازار شد. آنها قدم قدم با تکنولوژی پیشرفت کردند و حالا فتوشاپ تبدیل به یکی از مهمترین نرم افزارهای جهان شده است. می‌توان با جرات گفت، این نرم افزار زندگی بشر را تغییر داده است.

آشنایی با فتوشاپ
آشنایی با فتوشاپ

فتوشاپ چه کاربردهایی دارد

در فتوشاپ انجام دادن هر کاری ممکن است. در واقع بسیاری از افراد از این نرم افزار به عنوان جادوگر یاد می‌کنند. اگر وارد فضای فتوشاپ شوید در سمت چپ شما نواری وجود دارد که دارای برخی از نمادها و تصاویر است. اگر کار کردن با این ابزار را بلد باشید، در واقع هیچ کاری برای شما سخت نخواهد بود. به همین جهت لازم است مطلب آموزش نوار ابزار فتوشاپ را بررسی کنید.

حال که متوجه شدید فتوشاپ چیست و چه تاریخچه ای دارد، به سراغ مرحله بعد می‌رویم. فتوشاپ چه کاربردی دارد؟ از فتوشاپ چه استفاده ای می‌توان کرد؟ این نرم افزار تصحیح و ویرایش عکس، مانند یک عصا و چوب دستی جادویی عمل می‌کند. در این نرم افزار با فشار دادن چند کلیک و طی کردن مراحل و فرایندی می‌توانید معجزه کنید. می‌توانید خالق تصاویر جدید باشید، رویا پردازی کنید، بنرهای جذاب درست کنید، خودتان را زیبا کنید و… در واقع دایره‌ی استفاده از فتوشاپ بسیار گسترده است. البته بدانید که قبل از اقدام به یادگیری فتوشاپ، بهتر است زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. آموزش زبان انگلیسی با بهترین روش در دوره های آموزشی به آموز در دسترس است.باور کنید این نرم افزار انتها ندارد. الاما سوال اصلی این نیست. اکثر ما با کاربرد فتوشاپ آشنا هستیم و می‌دانیم کار آن، ویرایش عکس است. اما سوال اصلی این است، کاربرد فتوشاپ در بازار کار چیست؟ یا بهتر بگوییم، چگونه از فتوشاپ درآمد زایی کنیم؟

 

این سوال بسیار مهم و پاسخ آن بسیار گسترده است. در این مطلب به صورت اجمالی به برخی از روش های درآمدزایی از فتوشاپ و بازار کار آن اشاره می‌کنیم. اما قبل از آن کافی است بدانید، یادگیری فتوشاپ به معنای در دست گرفتن یک ابزار شگفت انگیز و پرکاربرد در هر مکان است. اگر انیمیشن کاراگاه گجت را دیده باشید، به خوبی می‌توانید کاربرد این نرم افزار را بفهمید. کاراگاه گجت برای هر کاری یک ابزار مناسب داشت که در هر مکانی به کمکش می‌آمد، فتوشاپ هم به همین صورت است ?

درآمدزایی با فتوشاپ
درآمدزایی با فتوشاپ

روش های درآمدزایی از طریق فتوشاپ

اگر به خوبی آموزش دیده باشید ، می‌توانید از ترفندهایی که بلدید کسب درآمد کنید. به عنوان مثال بسیاری از افراد عکس‌های قدیمی دارند که می‌خواهند بازتولید شود. در مطلب افزایش کیفیت عکس در فتوشاپ توضیح داده ایم که چگونه می‌توان در مدت زمان کوتاهی کیفیت عکس را بالا برد. دنیای امروز دنیای اطلاعات و ترفندها است.

در ادامه مطلب فتوشاپ چیست به نحوه درآمد زایی از این نرم افزار شگفت انگیز رسیدیم.  کسب پول و سود از این نرم افزار بسیار گسترده است.  البته باید بدانید، قبل از هرچیز ابتدا باید فتوشاپ را به خوبی یاد بگیرید. بهترین و کامل ترین بسته آموزش فتوشاپ در ایران در وبسایت به آموز در دسترس شماست. یکی از مزایای فتوشاپ همین مسئله است. به زبانی ساده تر اگر شما فتوشاپ را به خوبی بلد باشی صدها راه و مسیر برای کسب درآمد پیش پای شما خواهد بود. با این نرم افزار حتی در خانه هم می‌توانید به اهداف خود برسید. کار فتوشاپ شغلی است که کمترین سرمایه را لازم دارد و در مقابل سود فوق العاده ای در انتظار شما خواهد بود. این کار استفاده از توانایی و چیزهایی است که به خوبی یاد گرفته اید. لازم است بدانید، شغل های مربوط به فتوشاپ هیچگاه تمام نمی‌شوند، زیرا نیاز انسان به این فعالیت دائمی است. کسب درآمد از فتوشاپ به صورت کلی در چند دسته بندی قرار می‌گیرد:

 

  • استخدام گرافیست

طراحی عکس و انجام فعالیت های گرافیکی یکی از مهمترین بخش های شرکتی است. کاربرد فتوشاپ در این زمینه بسیار مهم است. در هر مجموعه ای برای اینکه بتوانند پوستر تبلیغاتی درست کنند، تصاویر خود را به نمایش دربیاورند، تراکت ها و اعلامیه های اختصاصی داشته باشند، بنر و بیلبورد اختصاصی طراحی کنند، به گرافیست نیاز دارند. یک گرافیست حرفه ای با توجه به قدرت طراحی که دارد و کاری که از آن می‌خواهند می‌تواند درآمد زایی داشته باشد. در حال حاضر این شغل در ایران از رونق بسیار خوبی برخوردار است. بسیاری از افراد درآمدهای بیش از 15 میلیون تومانی را از این مشاغل دریافت می‌کنند.

 

  • روتوش و عکاسی در گالری ها

امروزه تولید تصاویر و روتوش عکس‌ها اصلی ترین فعالیت کسانی است که در گالری ها و عکاسی ها کار می‌کنند. شاید تصور کنید این کار سخت و زمانبر است. اما کافی است مطلب آموزش روتوش عکس در فتوشاپ را مطالعه کنید. در این مطلب به شما یاد داده ایم چگونه در کمترین زمان، بهترین روتوش را داشته باشید.

بسیاری از عکاسان و حتی صاحبان گالری های عکاسی حتی نمی‌دانند فتوشاپ چیست و چگونه کار می‌کند. این افراد برای انجام فعالیت های خود فتوشاپ کار استخدام می‌کنند. در این حرفه فرد باید به روتوش و ابزار فتوگرافی مسلط باشد. این حرفه نیز بازار شغلی بسیار مناسبی دارد.

 

  • فتوشاپ را تدریس کنید

یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد در هر حرفه ای، آموزش آن است. اگر فتوشاپ را به خوبی یاد گرفته باشید، می‌توانید آن را تدریس کنید. امروزه به لطف شبکه های اجتماعی و اینترنت می توانید منابع درآمدی خوبی را برای خودتان دست و پا کنید.یک اکانت اینستاگرامی بسازید، خود را معرفی کنید، کار خود را نشان دهید، هنرجو بپذیرید و درآمد کسب کنید. اگر به آموزش نیاز داشتید، از دوره آموزش اینستاگرام در سایت ما استفاده کنید.  در این حین حتی می‌توانید از پیج خود نیز درآمد زایی داشته باشید. روز به روز به تعداد علاقه مندان به یادگیری فتوشاپ اضافه می‌شود.

 

  • فریلنسر شوید

با فریلنسری می‌توانید از خلاقیت خود درآمدزایی کنید. می‌توانید طرح‌ها و عکس‌های گرافیکی خاص درست کنید و برای انتشار آن پول بگیرید. می‌توانید در مناسبت های مختلف با طراحی های مناسبتی و جذاب، خودتان را معرفی کنید و از این راه کارفرماهای مختلف را پیدا کنید. به مطلب طراحی کارت تبریک عید نوروز با فتوشاپ مراجعه کنید. متوجه می‌شوید که می‌توان از هر مناسبتی برای کسب درآمد استفاده کرد.

خودتان مدیر خودتان باشید. پس از آنکه به خوبی فهمیدید فتوشاپ چیست و نحوه کار با آن را یاد گرفتید، می‌توانید صاحب شغل خودتان شوید. در خانه بنشینید و درآمد زایی کنید. در این روش می‌توانید با دریافت پروژه های تبلیغاتی، طراحی لوگو، طراحی های مربوط به سایت، طراحی بنر و… درآمد زایی کنید.

نکته: همانطور که گفته شد، راه درآمد زایی از فتوشاپ بسیار زیاد است. شما هم می‌توانید تجربیات و ایده های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین اگر درباره روش های کسب درآمد از فتوشاپ سوالی دارید، مشاوران به شما کمک خواهند کرد.

 

چگونه در فتوشاپ حرفه ای شویم؟ دوره آموزش فتوشاپ

فتوشاپ کار بودن، یک حرفه بسیار گسترده است. شاید بتوانید بفهمید فتوشاپ چیست اما قطعا نمی‌توانید بدون آموزش به دنیای بزرگ این نرم افزار مسلط شوید. اگر می‌خواهید در فتوشاپ به اهداف خود برسید، باید اول یاد بگیرید. امروزه دوره های آموزش فتوشاپ در اینترنت بسیار فراوان شده است. اما آیا شرکت در هر دوره ای مفید است؟ لازم است بدانید، یاد نگرفتن بهتر از بد یاد گرفتن است. برای اینکه در فتوشاپ موفق شوید باید از ابتدایی ترین مرحله تا حرفه ای شدن را دقیق و حساب شده یاد بگیرید. برای این کار باید بهترین دوره را پیدا کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید. اما در میان این حجم از دوره ها، کدام دوره بهتر است؟

ممنون از شما 😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: