طراحی کارت تبریک عید نوروز با فتوشاپ

طراحی کارت تبریک عید نوروز با فتوشاپ

ساده ترین روش برای طراحی کارت تبریک عید نوروز با فتوشاپ

طراحی کارت تبریک عید نوروز با فتوشاپ یکی از ترفندهای عالی در این ایام است. شما به راحتی می‌توانید تبریک های مورد نظر خود را در یک عکس شیک و جذاب طراحی کنید. طراحی کارت تبریک یک حرکت بسیار شیک و باکلاس است. البته درست است که این مطلب را با بهانه عید نوروز در اختیار شما قرار می‌دهیم، اما کاربرد آن بیش از این است. شما با یادگیری این ترفند و آموزش می‌توانید به راحتی برای هر مراسمی کارت پستال اختصاصی خود را طراحی کنید. فرقی نمی‌کند، عید باشد یا عروسی، تولد باشد و یا سالگرد، در هر مراسمی می‌توانید از کارت مخصوص خودتان استفاده کنید. پس در ادامه همراه ما باشید.

کارت تبریک عید نوروز
کارت تبریک عید نوروز

قدم به قدم با طراحی کارت تبریک عید نوروز با فتوشاپ

ابتدا ممکن است با دیدن تیتر طراحی کارت تبریک عید نوروز با فتوشاپ این کار را سخت تصور کنید. جالب است بدانید برای طراحی کارت تبریک مخصوص خودتان لازم نیست یک فتوشاپیست حرفه ای باشید. همچنین اگر علاقه به یادگیری فتوشاپ دارید می‌توانید از مطلب آموزش فتوشاپ دیدن کنید و در بهترین دوره های آن در وب سایت به آموز شرکت کنید. اما فعلا به طراحی کارت اختصاصی بپردازیم. برای این کار به تنها چیزی که نیاز دارید، یک نرم افزار فتوشاپ و کمی حوصله و خلاقیت است.

قدم اول

نکته

اگر عکس و یا تصاویری که برای طراحی و استفاده کردن در این کارت تبریک انتخاب کرده اید، فاقد کیفیت لازم هستند، نگران نباشید. در مطلب افزایش کیفیت عکس در فتوشاپ توضیح داده ایم که چگونه می‌توان تا بالاترین حد ممکن، کیفیت و وضوح تصاویر را افزایش داد. پس می‌توانید در کنار آموزش طراحی کارت، از مطلب گفته شده هم استفاده کنید.

در قدم اول ابتدا یک لایه باز کنید. برای این کار می‌توان از طریق میانبر ctrl+shift+N سریع تر یک لایه باز کرد. سپس می‌توانید عکس مورد نظر خود را که می‌تواند تصویری از خودتان، طبیعت، سفره هفت سین و… باشه را درون لایه اضافه کنید و اندازه آن را تنظیم کنید. توجه کنید، انتخاب یک عکس مهمترین قسمت طراحی کارت تبریک است. برای این کار باید عکسی با کیفیت مناسب انتخاب کنید که از نظر سایز بندی هم مناسب کارت پستال شما باشد. شما حتی می‌توانید در کارت تبریک خود از متن گرافی هم استفاده کنید. همه چیز به خلاقیت شما بستگی دارد.

قدم دوم

یک کارت تبریک باید حاشیه داشته باشد. به همین جهت از طریق منوی Image گزینه‌ی Canvas size حاشیه مورد نظر خود را ایجاد کنید. از طریق این منو می‌توانید اندازه حاشیه خود را تعیین کنید. حتی می‌توانید رنگ حاشیه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

قدم سوم

در این قدم باید متن مورد نظر خود را بنویسید. قبل از این کار لازم است یک نکته را رعایت کنید. از تصویری استفاده کنید که فضای کافی برای نوشتن را در اختیار شما قرار دهد. و یا می‌توانید با اضافه کردن یک لایه و درست کردن یک فضای خالی در عکس، جایی را برای نوشتن متن خود درست کنید. حالا از طریق ابزار T آماده نوشتن متن خود شوید. متن دلخواه خود را بنویسید. سعی کنید خلاقیت به خرج دهید در متن و آن را خاص کنید. همچنین می‌توانید فونت های آن را عوض کنید و مدل مورد نظر خود را پیدا کنید.

قدم چهارم

در آخر پس از اعمال تغییرات مختلف و رسیدن به تصویر مناسب، آن را به فرمت jpg ذخیره کنید. توجه کنید انتخاب سایز و رزولوشن مناسب برای کارت پستال مهم است. غالبا عدد رزولوشن در این نوع طراحی روی 72 تنظیم می‌شود.

ایده برای کارت تبریک
ایده برای کارت تبریک

راه میانبر را انتخاب کنید

برای طراحی کارت تبریک عید نوروز با فتوشاپ ما چهار قدم بسیار ساده و اجمالی بیان کردیم. شاید به این مسئله معترض باشید. اما صبر کنید و عجله نداشته باشید. طراحی یک کارت پستال از صفر تا صد ممکن است مراحل چالش برانگیزی داشته باشد. بیان کردن این مراحل در یک پست از حوصله شما خارج است. برای این کار لازم است ابتدا آموزش نوار ابزار فتوشاپ را پشت سر بگذارید. ما تمام آموزش ها و دوره های لازم و مورد نیاز را در اختیار شما قرار داده ایم. اما برای طراحی کارت تبریک لازم نیست اینقدر خودتان را به زحمت بیندازید.

سریع ترین و راحت ترین راه برای تهیه یک کارت تبریک، استفاده از طرح لایه باز است. طرح های لایه باز، طراحی های آماده ای هستند که کارت شما را ساده کرده اند. با استفاده از این طراحی ها می‌توانید به راحتی یک کارت تبریک برای هر مراسم و جشنی آماده کنید. این طراحی ها آماده هستند و غالبا یک فضای مناسب برای نوشتن متن مورد نظر شما در آنها وجود دارد. شما می‌توانید از طرح های لایه باز دو صفحه ای هم استفاده کنید که قابلیت چاپ کردن به صورت کارت پستال را هم دارند.

آموزش فتوشاپ
آموزش فتوشاپ

دانلود کارت پستال رایگان

طراحی کارت تبریک عید نوروز با فتوشاپ به راحتی آب خوردن ممکن شده است. با طرح های لایه بازی که در وب سایت آموزشی به آموز برای شما در نظر گرفته ایم به راحتی می‌توانید برای هر مراسمی کارت اختصاصی طراحی کنید. در مجموعه به آموز می‌توانید به انواع طرح های کارت تبریک و وکتور کارت تبریک نوروز و دیگر اعیاد و مراسمات دسترسی داشته باشید. با استفاده از وب سایت به آموز می‌توانید به دنیایی از آموزش ها و اطلاعات دسترسی پیدا کنید.

به آموز، آموزشی برتر برای شما

آموزش طراحی کارت تبریک عید نوروز با فتوشاپ تنها یک بخش کوچک از دنیای آموزش های به آموز است. با این وب سایت آموزشی می‌توانید از جیک و پوک آنچه که در جامعه مهم است سر در بیاورید. در این مجموعه می‌توانید از پایه ای ترین آموزش ها تا حرفه ای ترین ها را پیدا کنید. به عنوان مثال می‌توانید از فتوشاپ چیست؟ آغاز کنید و به حرفه ای ترین مراحل برسید. این مجموعه در حساس ترین لحظه ها و مراسمات در کنار شماست تا به چیزهایی که نیاز دارید دسترسی داشته باشید.

پرسش و پاسخ

  1. از کارت پستال چه استفاده هایی می‌توان کرد؟

استفاده از کارت پستال ها تنها برای تبریک های شخصی نیست. از این کارت ها می‌توانید استفاده های بیشتری داشته باشید. به عنوان مثال می‌توانید برای تبریک مراسمات اعضای شرکت و همکاران خود از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از نام و آرم برند تجاری خود، به نوعی تبلیغاتی بصری موفقی هم داشته باشید. می‌توانید برای مشتریان خود کارت تبریک آماده کنید و ارسال کنید. این کار بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

  1. آیا استفاده از طرح های لایه باز کمکی می‌کند؟

طرح های لایه باز میانبرهای سریعی هستند که مراحل پیچیده طراحی یک عکس را برای شما کنار می‌گذارند. قطعا استفاده از این طرح ها می‌تواند باعث صرفه جویی در زمان شما شوند. اما اگر به دنبال طرح های اختصاصی هستید، باید خودتان دست به کار شوید. با یادگیری اجمالی فتوشاپ به راحتی می‌توانید هر چیزی را طراحی کنید.

شما بگویید

ایده شما برای طراحی کارت تبریک عید نوروز با فتوشاپ چیست؟ همانطور که می‌دانید فتوشاپ دنیای خلاقیت ها و استفاده از ایده های برتر است. در این نرم افزار می‌توانید هر چیز که در ذهن شما وجود دارد را به تصویر بکشید. به همین جهت دوست داریم ایده های شما را در این زمینه بدانیم. اگر قصد طراحی یک کارت پستال را داشتید، از چه طرح هایی استفاده می‌کردید؟ در بخش نظرات ایده های خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین می‌توانید سوالات و مشکلات خود را بیان کنید. اگر در مسیر طراحی به مشکلی برخورد کردید، ما می‌توانیم در کنار شما باشیم. تنها کافی است سوال خود را بپرسید تا کارشناسان بخش فنی در کوتاه ترین زمان به سوال شما رسیدگی کنند. به آموز در کنار شما خواهد بود.

ممنون از شما 😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: