حل مشکل فارسی نوشتن در فتوشاپ

راهنمای حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ

دردسرهای تایپ فارسی در فتوشاپ

مانند بسیاری از نرم افزارهای دیگر، تحریم بودن و لینک نبودن ایران با برنامه‌ی فتوشاپ دردسرهایی را درست کرده است. در بسیاری از موارد تایپ فارسی در فتوشاپ دارای مشکلاتی است. این مشکلات و دردسرها می‌تواند حسابی طراح را کلافه و خسته کند. در این مطلب قصد داریم برخی از عمده ترین این مشکلات را بررسی و بهترین راه حل های آن را در اختیار شما قرار دهیم. در انتهای مطشلب نیز بهترین راه تسلط بر فتوشاپ و فوت و فن های آن را به شما ارائه خواهیم کرد. تا پایان همراه وبسایت به آموز باشید، چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد.

تایپ فارسی در فتوشاپ
تایپ فارسی در فتوشاپ

تایپ فارسی و مشکلات آن در فتوشاپ

مشکلات تایپ فارسی در فتوشاپ برای همه افراد و سیستم ها یکسان نیست. این مشکلات منشاء های مختلفی هم دارند. گاهی مشکل از باگ نرم افزار است، گاهی از باگ سیستم و گاهی از نصب اشتباه نرم افزار است. برای اینکه درگیر این مشکلات نشوید می‌توانید از مطلب آموزش فتوشاپ دیدن کنید. به عنوان مثال برخی از شایع ترین این مشکلات به این شرح هستند:

  • جدا نویسی کلمات
  • شکسته نویسی کلمات
  • برعکس نوشته شدن متن
  • بهم ریخته بودن حروف

اگر شما هم با این مشکلات رو به رو شدید، نگران نباشید. هیچ راهی در فتوشاپ به بن بست نمی‌رسد. لازم نیست نرم افزار را پاک کنید و یا آن را کنار بگذارید. بسیاری از این مشکلات تنها با چند عملیات تنظیماتی ساده برطرف می‌شوند. ما در ادامه راهکارهای مناسب را به شما توضیح خواهیم داد.

حل مشکل جدا نویسی کلمات در فتوشاپ

جدا نویسی بیشترین گزارش را در میان مشکلات تایپ فارسی در فتوشاپ داشته است. بسیاری از اوقات دیده شده که هنگام نوشتن یک کلمه، حروف آن جدا جدا نوشته می‌شود. به عنوان مثال وب سایت به آموز، به صورت و ب س ا ی ت ب ه آ م و ز دیده می‌شود. برای حل این مشکل چه باید کرد؟ این اتفاق به دلیل یک مشکل در تنظیمات است. تنها کافی است در فتوشاپ مسیری را طی کنید تا این مشکل برای همیشه برطرف شود.

در مرحله اول از سربرگ گزینه های بالا، روی گزینه Edit کلیک کنید. سپس دنبال Preferences و در آخر گزینه‌ی Type را انتخاب کنید. صفحه ای که برای شما باز می‌شود، تنظیمات کلی برای نوشتار در فتوشاپ است. یکی از قسمت ها در این بخش Choose Text Engine Options نام دارد. کلید حل مشکل شما در این قسمت است. در فتوشاپ های نسخه 2021 و 2020 گزینه‌ی World-Ready Layout را انتخاب کنید. در فتوشاپ نسخه 2019 به پایین روی گزینه‌ی Middle Eastern and South Asian کلیک کنید. حالا تنظیمات را ذخیره کنید، نرم افزار را ببندید و مجددا راه اندازی کنید. در اکثر موارد بعد از این کار مشکل حل خواهد شد. اگر باز هم مشکلی در فارسی نوشتن در فتوشاپ داشتید، مطالب بعدی را مطالعه کنید.

حل مشکل جدا نویسی در فتوشاپ
حل مشکل جدا نویسی در فتوشاپ

جدا نویسی حروف در فتوشاپ 2020

در برخی از موارد گزارش شده است که مشکلات تایپ فارسی در فتوشاپ 2020 زیاد است. برخی از افراد گفته اند با استفاده از روش قبلی مشکلشان حل نشده است و کماکان حروف، به صورت مقطعه نوشته می‌شود. این اتفاق به دلیل غیرفعال بودن گزینه‌ی middle eastern features در این نسخه است. در فتوشاپ 2020 مسیر جدیدی برای فعال کردن آن در نظر گرفته شده است. حالا در قسمت سربرگ،  گزینه‌ی Type را پیدا کنید. در میان گزینه ها Language Options را انتخاب کنید. سپس تیک مربوط به middle eastern features را فعال کنید. به همین سادگی مشکل شما برطرف می‌شود. بعد از این کار فتوشاپ را مجددا راه اندازی کنید.

پیشنهاد

هم اکنون می‌توانید از مطلب آموزش نوار ابزار فتوشاپ در وب سایت آموزشی به آموز دیدن کنید. در این مطلب نحوه کار کردن با ابزارهای ضروری فتوشاپ را در اختیار شما قرار داده ایم.

حل مشکل برعکس نوشته شدن متن

جالب است بدانید، استفاده از مطلب قبل می‌تواند حل کننده بیش از 90 درصد مشکلات تایپ فارسی در فتوشاپ باشد. یعنی اگر حتی مشکل برعکس نوشتن حروف، شکسته نوشتن و جدا نوشتن را دارید از روش قبل استفاده کنید. به صورت خلاصه به این شرح است:

  • منوی Edit یا type را انتخاب کنید.
  • روی Preferences یا Language Options کلیک کنید.
  • گزینه‌ی middle eastern features را فعال کنید.

در برخی از موارد مشاهده می‌شود که حروف صحیح هستند اما به جای اینکه از راست به چپ نوشته شوند، از چپ به راست تایپ می‌شوند. برای این کار تنها کافی است گزینه ی راست چین و چپ چین را در منوی تایپ انتخاب کنید. زمانی که شما از طریق فتوشاپ اقدام به نوشتن می‌کنید، در سربرگ گزینه های مختلفی ظاهر می‌شود. گزینه‌ی راست چین کردن یا چپ چین کردن در آن بخش قرار دارد. در این بخش تنظیمات مربوط به فونت و فاصله خطوط هم قرار دارد که می‌توانید بهره ببرید.

فارسی نوشتن در فتوشاپ
فارسی نوشتن در فتوشاپ

 

حل مشکلات تایپ فارسی با استفاده از نرم افزارهای جانبی

یکی از بهترین راه ها برای حل مشکلات تایپ فارسی در فتوشاپ استفاده کردن از نرم افزارهای جانبی است. به این صورت که شما متن خود را در این نرم افزارها می‌نویسید سپس به فتوشاپ وارد می‌کنید. این کار برای زمانی که متن بلندی دارید بسیار مناسب است. نرم افزارهایی مانند

  • ورد آفیس (word)
  • نوت پد (notepad)
  • ورد پد (wordpad)
  • و هر برنامه نوشتاری دیگر

شما می‌توانید متن را در این نرم افزارها بنویسید، سپس در فتوشاپ جای گذاری کنید. همچنین می‌توانید از متن خود خروجی تصویر گرفته و به صورت عکس وارد فتوشاپ کنید. برای بهتر انجام دادن این گزینه می‌توانید از مطلب آموزش افزایش کیفیت عکس در فتوشاپ دیدن کنید.

استاد فتوشاپ شوید

پس از حل کردن مشکلات تایپ فارسی در فتوشاپ بهتر است فرصت بسیار بزرگی که این نرم افزار در اختیار شما قرار می‌دهد آشنا شوید. در مطلب کاربرد فتوشاپ در بازار کار ذکر کردیم که چگونه می‌توان از این برنامه‌ی جادویی به کسب درآمد بسیار مناسب و بالا رسید. این نرم افزار یکی از کلیدی ترین چیزهایی است که در هر شغل و رشته و فعالیت مهم است و کاربرد دارد. می‌توانید آن را نردبان رسیدن به موفقیت کنید و در این مسیر از کار خود لذت ببرید. اما قبل از هر چیز لازم است ابتدا یاد بگیرید. باید پیچ و خم های فتوشاپ را مانند کف دست در اختیار داشته باشید و در این نرم افزار استاد شوید. اما چگونه؟

آموزش فتوشاپ
آموزش فتوشاپ

وب سایت آموزشی به آموز، مرجع یادگیری فتوشاپ

اگر به دنبال آموزش هایی مانند آموزش روتوش عکس در فتوشاپ و یا طراحی کارت تبریک عید نوروز با فتوشاپ هستید، جای درستی را انتخاب کرده اید. صدها آموزش و ترفند مهم و ضروری به راحتی چند کلیک در اختیار شما قرار می‌گیرد. این مزیت استفاده از وب سایت آموزشی به آموز است. با استفاده از دوره های آموزش فتوشاپ می‌توانید در کمترین زمان این نرم افزار فوق العاده را در دست بگیرید و از آن به اهداف خود برسید. دیگر نیاز نیست هزینه های سنگین بپردازید و وقت زیادی تلف کنید. با به آموز همه چیز در تلفن همراه شما خواهد بود.

از ما بپرسید

در مطلب مشکلات تایپ فارسی در فتوشاپ سعی شد بهترین روش های حل این دردسرها برای شما بیان شود. اگر باز هم در تایپ کردن با این نرم افزار دچار مشکل هستید، چرا از کاربلدها کمک نمی‌گیرید؟ در بخش گفتگو و نظرات، سوالات خود را بپرسید تا به صورت کاملا رایگان در کمترین زمان به جواب برسید. کارشناسان ما، شما را تا رسیدن به بهترین نتیجه همراهی خواهند کرد.

یک ستاره <> پنج ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: