مکالمه در هتل به زبان ترکی استانبولی

اصطلاحات مکالمه در هتل به زبان ترکی استانبولی (لیست کامل)

راهنمای کامل مکالمه در هتل به زبان ترکی استانبولی

یکی از مهم ترین چالش های هر فردی که به ترکیه سفر می‌کند و به زبان ترکی تسلط ندارد، نحوه صحبت کردن و ارتباط گرفتن در هتل می‌باشد. مکالمه در هتل به زبان ترکی استانبولی یکی می‌تواند مزیت بزرگی برای یک مسافر محسوب شود. زیرا می‌توان منظور خود را به راحتی به هتلدار یا مسئول رزرو رساند. البته در صورتی که نمی‌توانید ترکی استانبولی را یاد بگیرید، می‌توانید از اصطلاحات مخصوصی که در ادامه خواهیم آورد استفاده کنید. لازم به ذکر است که بگوییم، تمام این اصطلاحات در هتل ها قابل استفاده است و می‌توانید به راحتی با کادر هتل ارتباط بگیرید. در ادامه با یک مکالمه کوتاه جهت رزرو اتاق را برایتان آورده ایم. با ما همراه باشید.

اصطلاحات مکالمه ترکی در هتل های ترکیه

نحوه صحبت کردن با پذیرش هتل به زبان ترکی استانبولی

یکی دیگر از مهم ترین فاکتور های اصلی رزرو هتل به زبان ترکی استانبولی، نحوه صحبت با مسئول پذیرش هتل می‌باشد. در صورتی که راه و روش های مکالمه در هتل به زبان ترکی استانبولی را بلد باشید، به آسانی می‌توانید با افراد حاضر در هتل ارتباط برقرار کنید. زمانی که وارد هتل می‌شوید، اولین کارتان این است که به پذیرش هتل مراجعه می‌کنید. همان طور که در بالا چند تا از مهم ترین اصطلاحات مخصوص هتل به زبان ترکی را برایتان گفتیم، می‌توانید با استفاده از آن ها مکالمه را شروع کنید. کلمه اتاق به زبان ترکی استانبولی، oda می‌باشد. کلمه هتل به زبان ترکی استانبولی،  otel می‌باشد. اصلی ترین و پایه ترین کلمات نیز این دو کلمه می‌باشند. به هنگام شروع مکالمه با مسئول پذیرش می‌توانید مهمان بودن خود را به وی بگویید. مهمان به ترکی استانبولی Misafir گفته می‌شود. هنگام شروع مکالمه می‌توانید از جملات زیر استفاده کنید.


? Merhaba  kolay gelsin size, nasılsınız

سلام خسته نباشید. حالتون چطوره؟

 

Ben tek kişilik bir oda istiyorum,

من یک اتاق تک نفره می‌خواهم

 

Ben iran’dan geldim. Üç gün kalmaya düşünüyorum.

من از ایران اومدم. در نظر دارم که 3 روز بمونم.

 

همان طورکه می‌بینید این جملات از دسته جملات عمومی است که می‌تواند منظور و مقصود شما را به پذیرش هتل برساند. حتی می‌توانید پس از دریافت اتاق، خدمات اضافی را به این صورت درخواست کنید.

?Temiz havlu ala bilirmiyim

آیا می‌توانیم حوله تمیزی بگیرم؟

?Odayı temizliye bilirmisiniz

آیا ممکنه که اتاق را تمیز کنید؟

مکالمه ترکی استانبولی در پذیرش هتل

نحوه پرسیدن آدرس به زبان ترکی استانبولی

پس از مکالمه در هتل به زبان ترکی استانبولی، مهم ترین موضوع، آدرس پرسیدن به زبان ترکی استانبولی است. زمانی که می‌خواهید از هتل به یک مکان دیگر بروید، حتما باید آدرس آن جا را بپرسید. در ترکی استانبولی توسط چند عبارت ساده می‌توانید آدرس بپرسید. در ادامه به چند نمونه اشاره شده است.

?Ben galata kulesine nasıl gideceğim

من چگونه به قلعه گالاتا برم؟

?Sedat oteline hangi cadde’den gidilir

از کدام جاده می‌توانم به هتل سدات بروم؟

یک نکته مهم را نیز یاد آورتان باشم. سعی کنید به هنگام پرسیدن آدرس، نحوه دسترسی به آنجا توسط وسایل نقلیه عمومی را نیز بپرسید. برای مثال می‌توانید بگویید که چطور می‌تونم با اتوبوس به بشیکتاش برم؟ این جمله را به این صورت می‌توان گفت.

?Otobüs ile nasıl beşiktaşa gide bilirim

در این نوع آدرس پرسیدن، شما هم آدرس آن محل و هم نحوه دسترسی به آن جا را خواهید فهمید. در صورتی که می‌خواهید بدانید مسافت بین محل شما و مقصد مورد نظرتان چقدر است می‌توانید از جمله زیر استفاده کنید.

?Buradan maksada kadar ne kadar mesafe var

آدرس پرسیدن به زبان ترکی استانبولی

اصطلاحات رزرواسیون هتل

قبل از رزرو هتل، باید با اصطلاحات مخصوص به هتل آشنا باشید. مکالمه در هتل به زبان ترکی استانبولی به همراه اصطلاحات مخصوص، می‌تواند کمک شایانی برای سرعت بخشیدن به روند کاری شما کند. این اصطلاحات شامل نوع هتل و نوع اتاق ها می‌باشد. به اتاق های تک نفره tek kişilik و به اتاق های دو نفره iki kişilik گفته می‌شود. این اتاق ها می‌توانند در هتل های all و uall وجود داشته باشند. هر کدام از این هتل ها دارای امکانات و ویژگی های خاص خود می‌باشند. اصطلاحات دیگری هم نیز ممکن است در انتخاب اتاق ها برایتان پیش بیاید. برای مثال اتاق هایی که به همراه صبحانه هستند با عنوان هایی همچون kahvaltı dahil یاücretsiz kahvaltı شناخته می‌شوند. این موضوع را به یاد داشته باشید که ترکی حرف زدن در هتل های ترکیه یک مزیت محسوب می‌شود. زیرا کارکنان هتل ارزش زیادی به مسافرانی که ترکی بلد هستند قائل می‌شوند.

 

اصلی ترین کلمات مورد استفاده در مکالمه در هتل به زبان ترکی استانبولی

بسیاری از کلمات وجود دارند که می‌توان گفت این کلمات به عنوان اصلی ترین کلمات یک مکالمه در هتل به زبان ترکی استانبولی به حساب می‌آیند. دانستن مفهوم این کلمات برای هر کسی که به ترکیه سفر می‌کند واجب است. برای مثال کلماتی همچون dolu، boş، gece fiyatı و … از اصطلاحات اصلی می‌باشند. معنی هر کدام از این کلمات به ترتیب پر، خالی و قیمت هر شب می‌باشد. در ادامه به چند جمله کوتاه خواهیم پرداخت.

?Bize uygun boş odanız var mı

اتاق خالی مناسب مخصوص ما دارید؟

?Hangı otel şehir merkezıne yakındır

کدام هتل به مرکز شهر نزدیک می‌باشد؟

در این جا دو کلمه اصلی و مهم، مخصوص مکالمات در هتل خواهیم دید. اتاق به ترکی استانبولی oda خواهد بود. هتل به ترکی استانبولی otel نامیده می‌شود. زمانی که شما می‌خواهید جملاتی را به کادر هتل بگویید، حتما از این کلمات استفاده خواهید کرد.

کلمات پر کاربرد ترکی استانبولی

جملات توصیفی در مورد اتاق های هتل

شاید گاهی اوقات می‌خواهید اتاقی که در آن اقامت داشته اید را برای دیگران توصیف کنید. در مکالمه در هتل به زبان ترکی استانبولی می‌توانید از کلمات مختلفی استفاده کنید. در ادامه به چند جمله در این مورد خواهیم پرداخت.

Bu oda çok sessiz ve rahat

این اتاق بسیار ساکت و راحت می‌باشد.

Ön tarfdaki odalarımız gürültülü

اتاق های سمت جلویی ما بسیار پر صدا هستند.

در این جملات سعی شده است تا دو جمله متفاوت مورد بررسی قرار گرفته شود. جمله اول از طرف مسافری که در اتاق اقامت داشته است گفته می‌شود. ولی جمله دوم از طرف هتلدار گفته می‌شود. توصیف هر کدام از حالات و ویژگی های اتاق می‌تواند با کلماتی همچون sessiz، güzel و rahat اتفاق بیفتد. همچنین می‌توانید پس از اتمام اقامت خود، فرم ارزیابی اتاق ها را پر نمایید.

 

سخن آخر در مورد مکالمه در هتل به زبان ترکی استانبولی

در حالت کلی، برای مکالمه در هتل به زبان ترکی استانبولی باید با اصطلاحات و کلمات کوچکی آشنایی داشته باشید. همین موضوع می‌تواند باعث شود تا با کارکنان هتل احساس راحتی داشته باشید و به راحتی ارتباط برقرار کنید. به آموز یکی از برترین موسسات آموزشی زبان ترکی استانبولی می‌باشد که می‌توانید با خیال راحت نسبت به آموزش زبان در این مجموعه بپردازید و به راحتی ترکی استانبولی صحبت کنید. مکالمه ترکی استانبولی در هتل یکی از توانایی هایی است که می‌توانید با مراجعه به سایت behamouz.com آن را به دست آورید.

یک ستاره <> پنج ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: