ielts test

هر آنچه که باید درباره گرفتن مدرک آیلتس بدانید !

صفر تا صد مدرک آیلتس

شاید تا به حال در میان علاقه مندان و دوستداران زبان انگلیسی نام مدرک آیلتس را شنیده باشید. شاید هم از کسانی که قصد دارند مهاجرت کنند، زندگی و تحصیل خود را در خارج از کشور سپری کنند، از آیلتس و مسائل مربوط به آن چیزی دست گیرتان شده باشد. اما واقعا مدرک و دوره آیلتس چیست؟ برای گرفتن آیلتس از کجا شروع کنیم؟ اعتبار این مدرک چقدر است؟ اصلا هدف از گرفتن آن چیست و به چه کار می‌آید؟ اگر یکی یا همه‌ی این سوالات و مسائل دیگر مربوط به آیلتس در ذهنتان وجود دارد، پس در بهترین نقطه هستید. در این مطلب قصد داریم، این مسئله را جراحی کنیم و از صفر تا صد آن را مورد بررسی قرار دهیم. اگر علاقه مند یا زبان آموز هستید تا پایان همراه ما باشید، قطعا نکات مهمی را یاد خواهید گرفت. شما همچنین می‌توانید با مطالعه مطلب آموزش زبان انگلیسی راه های ورود به دنیای زبان را پیدا کنید.

مدرک آیلتس
مدرک آیلتس

آیلتس چیست؟

قبل از هر چیز لازم است بدانیم مدرک آیلتس و آزمون آن چیست. سالانه در سطح جهان و به صورت بین المللی آزمون های مختلف زبان انگلیسی برگذار می‌شود. هدف از برگزاری این آزمون ها اعطای مدرک معتبر بین المللی برای افرادی است که می‌خواهند در برخی از شرکت ها و موسسات معتبر یا دانشگاه ها و مراکز علمی مشغول شوند. یکی از معروف ترین و معتبرترین آزمونها، آیلتس نام دارد. پس به صورت خودمانی، آیلتس یک سطح از تسلط بر زبان انگلیسی است که مدرک آن در سراسر جهان اعتبار دارد.

آیلتس به صورت انگلیسی به این صورت (IELTS) نوشته می‌شود. این کلمه مخففی از جمله International English Language Testing System به معنای سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی است. از این آزمون برای تشخیص میزان مهارت فرد در سه سطح، گوش دادن، خواندن و نوشتن استفاده می‌شود. هر کدام از این مهارت ها 1 تا 9 نمره دارند. اگر می‌خواهید به این سطوح برسید و کار خود را آغاز کنید توصیه می‌کنیم مقاله ی یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم؟ را مطالعه کنید.

نمونه مدرک آیلتس
نمونه مدرک آیلتس

مدرک آیلتس چه کاربرد و اعتباری دارد؟

شاید از خود پرسیده باشید، مدرک آیلتس به چه کارتان می‌آید؟ اگر قرار است به سمت رویاها و آرزوهایتان در آن سوی مرزها پرواز کنید، باید از یک مسیر مطمئن عبور کنید. یکی از مراحل مهم و بسیار حیاتی در این مسیر گرفتن این مدرک است. برای مهاجرت، تحصیل، کار و زندگی در کشورهای اروپایی و آمریکایی و کشورهای پیشرفته، به داشتن این مدرک نیاز دارید.

در حال حاضر بیش از ده هزار شرکت و موسسه در سراسر جهان این مدرک را به عنوان یک رزومه معتبر و رسمی پذیرفته اند. 100 ها آموزشگاه و دانشگاه این مدرک را لازمه و شرط قبولی دانشجویان می‌دانند. برخی از کشورها برای اعطای مدرک مهاجرت از شما اعتبار نامه‌ی آیلتس می‌خواهند. پس این مدرک بسیار معتبر و مهم است. البته توجه داشته باشید، مدت زمان اعتبار این مدرک دو سال است و اگر در این مدت از آن استفاده نکنید باید با آزمون بعدی آن را تمدید کنید.

نحوه برگزاری آزمون آیلتس به چه شکل است؟

برای رسیدن به به مدرک آیلتس باید یک آزمون چند مرحله ای طولانی را پشت سر بگذارید. این آزمون از آنجا که بین المللی است، به دو صورت کتبی و آنلاین برگذار می‌شود. بسیاری از موسسات معتبر در جهان اجازه دارند که این آزمون را به صورت کتبی برگزار کنند. حالت دوم به صورت آنلاین و سراسری است. غالبا امتحانات آنلاین نیز در مراکز معتبر زبان برگزار می‌شود. آزمون آیلتس دو صورت دارد. صورت اول آکادمیک است و صورت دوم جنرال، قطعا کسانی که در مسیر آموزش زبان و رسیدن به آیلتس فعالیت می‌کنند با این دو مدل آشنا خواهند شد. آیلتس آکادمیک مخصوص تحصیل و حضور در دانشگاه ها و آموزشگاه ها است. اما نوع جنرال عمومی است و مخصوص مهاجرت غیر تحصیلی است.

همانطور که اشاره کردیم، این آزمون در 3 سطح گوش دادن، مکالمه و نوشتار انجام می‌شود:

  • 30 دقیقه زمان برای بخش شنیداری (لیسنینگ) که در چهار بخش و با لهجه های مختلف انجام می‌شود.
  • 60 دقیقه زمان برای پاسخ دادن به سوالات مربوط به خواندن(ریدینگ)
  • 60 دقیقه زمان نیز برای بخش نوشتاری که در دو قسمت گرفته می‌شود.

تفاوت آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال در نوع سوالات است. مثلا در آزمون آیلتس آکادمیک، در بخش خواندن باید چند متن تحلیلی را پاسخ دهید. اما در آزمون جنرال مطالب عمومی تر که از مجله ها و روزنامه ها برداشته شده است پیش روی شما قرار دارد.

آزمون آیلتس
آزمون آیلتس

روش های یادگیری زبان برای آیلتس

زبان انگلیسی یک دنیای بزرگ و گسترده است. در این دنیا مراحل مختلفی وجود دارد که گرفتن مدرک آیلتس یکی از این مراحل است. مدارک و مراحل مختلف دیگری نیز وجود دارد. شما باید قبل از هر چیز ابتدا هدف و غایت مسیر خود را پیدا کنید. اول ببینید از یادگیری زبان انگلیسی که هدفی دارید و به دنبال چه چیزی هستید. اگر هدف شما مهاجرت است، می‌توانید آیلتس را یکی از اهداف خود قرار دهید. به همین جهت باید از همان ابتدا نوع آموزش های خود را بر مبنای یادگیری آیلتس بگذارید. در مطلب بهترین آموزشگاه آیلتس در اصفهان به صورت دقیق و کامل با این مسئله آشنا شده ایم.

برای آنکه بتوانید در زبان انگلیسی حرفه ای شوید و تا گرفتن مدرک و اعتبارنامه آیلتس هم پیش بروید، باید با این زبان زندگی کنید. روزگار شما باید به نحوی بگذرد که حتی بعد از مدتی با خودتان هم انگلیسی صحبت کنید. آزمون آیلتس چیز بزرگ و عجیبی نیست. همه چیز در این آزمون برای نشان دادن میزان تسلط شما بر این زبان مهم بین المللی است. پس اگر با آن زندگی کنید، مشکلی برای قبول شدن نخواهید داشت. این آزمون، کنکور نیست، پس از آن نترسید. اگر می‌خواهید به تازگی این مسیر جذاب را شروع کنید، ابتدا باید سطح و میزان توانایی اولیه خود را بسنجید. به همین جهت توصیه می‌کنیم قبل از هر چیز ابتدا مطلب سوالات تعیین سطح زبان انگلیسی را در وب سایت آموزشی به آموز مطالعه کنید.

آموزش زبان انگلیسی
آموزش زبان انگلیسی

در سایت به آموز مثل آب خوردن زبان یاد بگیرید

یادگیری زبان و متخصص شدن در آن گرفتن مدارکی مانند مدرک آیلتس، از دغدغه ها و اهداف مهم بسیاری از افراد است. اما مشکلات عمده‌ای مانند نداشتن وقت، هزینه های سنگین و یا دور بودن از کلاس ها و موسسات، مانع بزرگی بر سر راه این افراد است. اگر شما هم خود را در این میان می‌بینید و می‌خواهید زبان را یاد بگیرید، نگران نباشید. در مجموعه و وب سایت آموزشی به آموز ما هر آنچه را که نیاز دارید، در اختیار شما قرار داده ایم. به آموز دنیای بزرگی از آموزش ها و نکته های مهم است که می‌تواند شما را به قله برساند.

ما برای لحظه به لحظه شما برنامه و آموزش داریم. برای اثبات این حرف می‌توانید به مطلب بهترین فرصت تقویت زبان در نوروز مراجعه  کنید. در این مجموعه اساتید و کارشناسان زبان با استفاده از بهترین و جدیدترین روش های آموزشی روز، زبان انگلیسی را در گوشت و پوست و استخوان شما جاری می‌کنند. شما عزیزان و همراه گرامی می‌توانید کلیه سوالات، نظرات و چالش های خود را درباره زبان، مخصوصا مدرک، آزمون و دوره های آیلتس در بخش نظرات و گفتگوها با ما در میان بگذارید. کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن، پاسخگوی شما خواهند بود.

یک ستاره <> پنج ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: