َیادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم؟ (بسیار مهم)

یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم؟

یک ضرب المثل قدیمی چینی می‌گوید: “مهمترین قدم تو اولین قدم توست”. شروع هر کاری مهمترین مرحله آن کار است. به همین دلیل این سوال به وجود می‌آید، یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم و چگونه آن را انجام دهیم؟ اگر از علاقه مندان به زبان انگلیسی هستید و می‌خواهید یادگیری آن را آغاز کنید، این مطلب برای شما از نان شب واجب تر است. حتی اگر تازه آموز نیستید اما مطالبی که تا به حال یاد گرفته اید به دردتان نخورده است، باز هم این مطلب را بخوانید و شروعی دوباره و قوی تر را آغاز کنید.

یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم
یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم

اهمیت شروع یادگیری زبان انگلیسی

به نظر کارشناسان خبره آموزش زبان، هر فرد باید پاسخی برای سوال یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم در دست داشته باشد. اما چرا شروع بسیار مهم است؟ یادگیری زبان مانند یادگیری علوم دیگر نیست. زبان را نمی‌توانید حفظ کنید و جلو بروید. برای اینکه بتوانید در انگلیسی موفق شوید، باید آن را با گوشت و پوست و استخوان لمس کنید. یکی از اصلی ترین مشکلات زبان آموزان، خسته شدن و بیخیال شدن است. مشاهده شده است بسیاری از افراد بعد از مدت زمانی که یادگیری زبان را آغاز کرده اند، از آن خسته شده و بیخیال می‌شوند.

شاید بتوان مهمترین دلیل این اتفاق را، شروع بد یادگیری دانست. آغاز کردن مسیری نامشخص و بدون برنامه که فقط انسان را به خستگی و زدگی می‌رساند. اگر درست آغاز کنید می‌توانید در مدت زمان کمتری به اهداف خود برسید. اما برای یک شروع خوب، اصول و قوانینی وجود دارد. که باید آن را رعایت کنید. در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

شروع یادگیری زبان انگلیسی
شروع یادگیری زبان انگلیسی

شرایط شروع یادگیری زبان انگلیسی

قبل از اینکه به پرسش یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم پاسخ دهیم، باید چگونه شروع کردن را بدانیم. در ادامه ابتدا یاد می‌گیرید چگونه شروع کنید، سپس آموزش می‌دهیم که از کجا شروع کنید. فقط این نکته را باور کنید و به آن ایمان داشته باشید. مهم نیست چند ساله هستید، کجا زندگی می‌کنید، شرایط مالی شما در چه سطح است و… اگر بخواهید می‌توانید در قله های زبان بایستید.

انگیزه و هدف خود را ثبت کنید

برای شروع ابتدا از خود سوال کنید چرا می‌خواهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید؟ آیا برای درس دنبال زبان هستید، یا کار، ترجمه، مهاجرت، معلم شدن و یا فقط به زبان علاقه دارید. فرقی نمی‌کند هر دلیلی که دارید مهم است زیرا شما را به اینجا کشانده است. شما با خواندن این مطلب اولین قدم را برداشته اید و این بسیار مهم است. هدف خود را روی یک کاغذ بنویسید و جایی قرار دهید که هر روز روی به روی شما باشد. مثلا اگر می‌خواهید با یادگیری زبان مهاجرت کنید، نام کشور مورد نظر را بنویسید و جلوی چشمتان بگذارید. این کار انگیزه شما را برای ادامه مسیر حفظ می‌کند.

در ضمن توجه به هدف از یک نظر دیگر نیز بسیار مهم است. قطعا کسی که می‌خواهد مترجم شود، با کسی که می‌خواهد آیلتس بگیرد و مهاجرت کند نباید از یک مسیر استفاده کند. مسیری که برای دریافت آیلتس وجود دارد با مسیری که برای ترجمه و گفتگو انتخاب می‌شود متفاوت است. در همین راستا می‌توانید مطلب بهترین آموزشگاه آیلتس در اصفهان را مطالعه کنید.

به راحتی اعتماد نکنید

قبل از شروع یادگیری زبان انگلیسی لازم است به یک نکته بسیار مهم توجه کنید. از آنجا که زبان یک مسئله پرطرفدارست و گردش مالی بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد، افراد سوءاستفاده گر نیز مثل همیشه در میدان هستند. این افراد با ارائه تبلیغ های گول زننده و جذب کننده، شما را به سمت خود می‌کشانند. چیزهایی در اختیار شما قرار می‌دهند که به هیچ وجه به شما کمک نخواهد کرد. کوچکترین ضرری که در این زمینه می‌کنید، هدر رفتن پولتان است و بزرگترین ضرر آن از بین رفتن زمان شماست.

 توجه داشته باشید، یادگیری زبان در یک شب غیر ممکن است. این روزها تعداد پکیج فروش ها آنقدر زیاد شده است که در هر کجا دیده می‌شوند. پکیج هایی که ادعا می‌کنند می‌توانند شما را در یک مدت زمان کوتاه بر زبان انگلیسی مسلط کنند. وقتی هم می‌پرسیم چگونه ممکن است می‌گویند یک فرمول اختصاصی دارند. همه این ها را دور بریزید. برای یادگیری زبان باید برنامه ریزی کنید، تعهد داشته باشید، زمان بگذارید و به خوبی یاد بگیرید.

شرایط یادگیری زبان انگلیسی
شرایط یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم؟ (پله های اول)

بعد از تمام این صحبت ها به اصل مطلب می‌رسیم. یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم و بهترین شروع کدام است؟ بسیاری از افراد قبل از شروع حرفه ای و منظم زبان، چیزهایی بلد هستند که از اطراف خود یاد گرفته اند. برای اینکه متوجه شوید در چه سطحی از زبان قرار دارید و دانسته های شما چقدر مفید است، باید تعیین سطح شوید. برای این کار می‌توانید به مطلب سوالات تعیین سطح زبان انگلیسی مراجعه کنید. بعد از اینکه تعیین سطح کردید، مسیر خود را شروع کنید.

آشنایی با الفبا و اعداد انگلیسی

اگر یادتان باشد، در دوران دبستان برای اینکه خواندن و نوشتن یادمان بدهند، ابتدا از حروف الفبا شروع کردند. الفبای هر زبان، پایه و ستون های اصلی آن است. زمانی که شما ندانید ف حرف A چیست، چگونه می‌توانید صدای آن را تشخیص دهید و آن را در متن بخوانید. پس در اولین قدم باید روی حروف الفبا و اعداد مسلط شوید.

شناسایی دستور زبان پایه

برای خواندن یک جمله باید ارکان آن را شناخت. یکی از اولین مراحل شروع یادگیری زبان انگلیسی شناسایی دستورات اولیه زبان است. این دستورات در هشت بخش خلاصه می‌شوند.

  1. اسم
  2. حرف
  3. ضمیر
  4. صفت
  5. فعل
  6. قید
  7. ربط
  8. حرف اضافه

اگر به صورت اولیه بتوانید نحوه تشخیص این هشت اصل را بدانید، یک سوم راه یادگیری زبان را طی کرده اید. با دانستن قواعد این گزینه ها، جمله بندی صحیح را یاد خواهید گرفت.

از همه امکانات استفاده کنید

برای اینکه بدانیم یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم باید با این زبان زندگی کنیم. بعد از اینکه حروف را یاد گرفتید و دستور اولیه زبان را متوجه شدید، باید گوش و زبان خود را با انگلیسی آشنا کنید. برای این کار شروع کنید به گوش دادن موسیقی های انگلیسی، سعی کنید با آنها بخوانید. فیلم و سریال های زیرنویس و زبان اصلی را ببینید و به نوع حرف زدن آنها دقت کنید. از مجله ها و نوشته های انگلیسی استفاده کنید. از نرم افزارهای انگلیسی و کتاب های صوتی انگلیسی استفاده کنید. سعی کنید در روزمره خود از جملات پرکاربرد انگلیسی استفاده کنید.

خلاصه از تمام امکانات در جهت درک بهتر زبان استفاده کنید. بسیاری از کارشناسان این کار را بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی می‌دانند. همچنین باید از وقت خود بهترین بهره را ببرید، در ایام تعطیلات سالانه بهترین زمان برای شروع و تقویت زبان است. در این راستا توصیه می‌کنیم، مطلب تقویت زبان در نوروز را مطالعه کنید تا به اصول آن آشنا شوید.

آموزش زبان انگلیسی
آموزش زبان انگلیسی

آموزش جامع زبان انگلیسی در وب سایت به آموز

اگر وقت کافی ندارید، اگر نمی‌توانید هزینه های سنگین یادگیری زبان انگلیسی را تقبل کنید نگران نباشید. وب سایت آموزشی به آموز (behamouz.com)راه میانبری است برای کسانی که به دنبال روش یادگیری زبان انگلیسی در خانه هستند. در این وب سایت آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد برای کلیه سطوح در نظر گرفته شده است. ما وعده آموزش در یک شب یا یک هفته را نمی‌دهیم. متد آموزشی به آموز طبق اصول استاندارد آموزشی است و اساتید دوره های زبان این وب سایت از متخصصین و بهترین ها هستند. اگر به دنبال شروع و پایانی موفق هستید، ما در کنار شما خواهیم بود.

شما بپرسید

سوالاتی مانند یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم و یا چه منابعی برای یادگیری زبان انگلیسی بهترند، در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد. کارشناسان ما آماده هستند تا سوالات شما را در سریع ترین زمان ممکن با دقت کافی پاسخ دهند، پس از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

ممنون از شما 😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: