فعل در زبان انگلیسی

انواع فعل در زبان انگلیسی + مثال های کاربردی

آشنایی با انواع فعل در زبان انگلیسی

اگر شما هم از علاقه مندان به یادگیری زبان انگلیسی هستید و می‌خواهید در یادگیری این زبان موفق باشید، ما به شما کمک خواهیم کرد. در مطلب آموزش زبان انگلیسی توضیح داده ایم که چگونه با کمترین هزینه و در منزل، بر زبان انگلیسی مسلط شوید.

اگر به دنبال روان صحبت کردن هستید، ابتدا باید انواع فعل در زبان انگلیسی را یاد بگیرید. در واقع در ارکان یک جمله، فعل مهمترین قسمت است. این فعل است که به شخص مقابل می‌فهامند به چه چیزی نیاز دارید یا چه کاری را انجام داده اید و یا چه کاری را از اون می‌خواهید و دیگر موارد. یادگیری زبان انگلیسی بسیار ساده است. مهمترین قسمت آن همین توجه کردن و شناختن افعال است. در این مطلب قصد داریم یک آشنایی اجمالی در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. همچنین در پایان بهترین و ساده ترین مسیر تسلط به افعال و زبان انگلیسی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

آموزش انواع فعل در زبان انگلیسی
آموزش انواع فعل در زبان انگلیسی

انواع فعل در زبان انگلیسی به چه صورت است؟

انواع فعل در زبان انگلیسی دارای دسته بندی های مختلفی هستند. ابتدا بیاید با تعریف فعل آشنا شویم، هر چند که خودتان هم می‌دانید. فعل یک بخش مهم در کلام است که نشان می‌دهد فاعل در حال انجام چه کاری است. شناختن فعل؛ فاعل و مفعول در زبان انگلیسی اهمیت بسیار زیادی دارد. بدون فعل، جمله یتیم است و توانایی انتقال مفهوم را نخواهد داشت.

 در برخی از موارد فعل، خودش به تنها در مقام یک جمله قرار می‌گیرد. مهمترین دسته بندی در افعال مربوط به زمان است. زمان یک فعل مشخص می‌کند که جمله شما مربوط به چه زمانی است. مثلا نشان می‌دهد کاری را در گذشته انجام داده اید، یا در حال انجام دادن آن هستید و یا قرار است در آینده آن را انجام دهید. بیاید در ادامه به ساده ترین شکل این افعال را بشناسیم.

گرامر افعال در زبان انگلیسی
گرامر افعال در زبان انگلیسی

فعل حال ساده

در انواع فعل در زبان انگلیسی فعل حال ساده بیشترین کاربرد دارد. به زبانی ساده این فعل ساده ترین حالت یک فعل را نشان می‌دهد. مانند swim که به معنای شنا کردن است. یا work که به معنای کار کردن می‌باشد. این افعال در بیشتر موارد همراه با قیدهای مختلف آورده می‌شوند. قیدها ابهامات را از فعل برطرف می‌کنند. به عنوان مثال: I work every day به این معنا که من هر روز کار می‌کنم. با اضافه کردن قید هر روز به فعل ساده یک مفهوم کامل را انتقال دادیم.

 فعل ساده را می‌توان ریشه اصلی فعل دانست. یعنی کلیه تغییراتی که روی فعل ایجاد می‌شود، روی این حالت از فعل اعمال می‌شود. این تغییرات را در آینده ذکر خواهیم کرد. اگر می‌خواهید در انگلیسی حرفه ای شوید، افعال ساده را بیشتر بشناسید، زیرا همه چیز بعد از این، تنها یک سری قاعده و قرارداد خواهد بود.

فعل گذشته

زمان گذشته یکی از انواع فعل در زبان انگلیسی است. بسیاری از موارد می‌خواهید اعلام کنید این کار و این عمل در گذشته انجام شده است. این جمله را با فعل گذشته بیان می‌کنید. نحوه ساخت فعل گذشته بسیار ساده است. تنها کافی است به یک فعل ساده (ed-) اضافه کنید. به عنوان مثال: I worked for you به این معنا که من برای تو کار کردم در زمان گذشته. البته زمانی که قید مشخصی به این فعل اضافه نشود، گذشته مطلق را می‌رسانیم. یعنی از چند دقیقه قبل تا چند سال قبل را به همین صورت اعلام می‌کنیم. اما اگر بخواهیم زمان مشخصی را در گذشته اعلام کنیم، آن زمان را به جمله اضافه می‌کنیم. به عنوان مثال:  I worked for you yesterday به این معنا که من برای تو کار کردم در روز گذشته.

لازم به ذکر است این حالت از فعل گذشته که بیان کردیم، به صورت قاعده‌ای است. برخی از افعال وجود دارند که به صورت بی قاعده به زمان گذشته اشاره می‌کنند. این کلمات را باید حفظ کنید و یاد بگیرید. مانند bereft به معنی محروم کردن و…

انواع فعل در انگلیسی
انواع فعل در انگلیسی

فعل حال استمراری

در انواع فعل در زبان انگلیسی به حال استمراری می‌رسیم. همانطور که از نام این حالت معلوم است، می‌خواهیم یک عمل را در حالت استمرار بیان کنیم. یعنی همین حالا این کار و این فعل در حال انجام است. در زبان فارسی این فعل به حالت مصدر آورده می‌شود. مانند کار کردن، شنا کردن و… ساخت این فعل بسیار ساده است. تنها کافی است به حال ساده (ing) اضافه کنید. این سه حرف، علامت حال استمراری هستند. مانند: working به معنای کار کردن در همین حالا. تا زمانی که فعل در حال انجام است، می‌توان از حال استمراری استفاده کرد. شما همین حالا در حال انجام چه کاری هستید؟ آن را به صورت حال استمراری در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

فعل آینده

یکی از انواع فعل در زبان انگلیسی در دسته بندی زمان ها، مختص به زمان آینده است. گاها لازم است عمل یک فعل را در زمان آینده اعلام کنیم. نحوه ساخت فعل آینده با افعال دیگر کمی متفاوت است. برای ساخت یک جمله با زمان آینده باید از افعال کمکی مربوط به آینده کمک بگیریم. مانند فعل کمکی will که در جمله به این صورت می‌شود. I will go to work به همین راحتی می‌توانید یک جمله با مفهوم آینده بسازید.

افعال بدون زمان

بعضی از افعال در انگلیسی دارای زمان خاصی نیستند. هدف از این افعال تنها رساندن معنای فعل است. برای ساخت افعال بدون زمان کافی است (to) را به افعال ساده اضافه کنید. به عنوان مثال to work ساخت این افعال برای جمله بندی های مختلفی کاربرد دارد. از این فعل ها بیشتر در زمان پاسخگویی استفاده می‌شود.

بر دنیای افعال انگلیسی مسلط شوید

یکی از راه های موفق شدن تمرین و تکرار است. شما باید یک زمان خالی داشته باشید و در این زمان افعال مورد نظر را بنویسید و با صدای بلند بخوانید. این وقت خالی می‌تواند تعطیلات باشد. در مطلب تقویت زبان در نوروز ترفندهای لازم برای این کار را در ایام تعطیل در اختیار شما قرار داده ایم.

یادگیری افعال به شما کمک می‌کند در آزمون های مختلف برای گرفتن مدرک های بین المللی موفق شوید. به عنوان مثل اگر به دنبال گرفتن مدرک آیلتس هستید پیشنهاد می‌کنید ابتدا مطلب بهترین آموزشگاه آیلتس در اصفهان را مطالعه کنید سپس به سراغ این مطلب بیاید. قطعا مسیر خوبی پیش پای شما به وجود خواهد آمد.

تا اینجا برخی از انواع فعل در زبان انگلیسی را با یکدیگر در میان گذاشتیم. البته دسته بندی های دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال برخی از افعال کمکی هستند و برخی دیگر افعال اصلی می‌باشند. و یا گاها افعال را از نظر ساختاری دسته بندی می‌کنند. به این صورت:

  • افعال ساده
  • افعال عبارتی
  • افعال ترکیبی

هر چند که دنیای قواعد افعال در زبان انگلیسی کمی گسترده است، اما مسلط شدن به آن سخت نیست. نکته اصلی ماجرا اینجاست که شما باید این افعال را از بهترین مسیر یادگیری کنید تا دائما در ذهن شما جای بگیرد. دوره های آموزش زبان وب سایت به آموز کار شما را راحت کرده است. حالا دیگر می‌توانید در خانه بنشینید و بهترین دوره زبان انگلیسی را پشت سر بگذارید. این دوره ها توسط بهترین اساتید زبان و با جدیدترین و بهترین متد روز طراحی شده اند. دیگر وقت خود را صرف کلاس با هزینه های سنگین نکنید. به آموز با هزینه ای کمتر و بازدهی بیشتر، شما را به هدفتان می‌رساند. تنها کافی است بخواهید.

بهترین دوره آموزش زبان انگلیسی
بهترین دوره آموزش زبان انگلیسی

به آموز، همراه شما در زبان انگلیسی

پس از بیان انواع فعل در زبان انگلیسی می‌خواهیم یک راه میانبر فوق العاده به شما ارائه دهیم. وب سایت آموزشی به آموز همان همراهی است که شما را تا رسیدن به هدف همراهی می‌کند. در این وب سایت می‌توانید هر آنچه که نیاز دارید را به دست آورید. به عنوان مثال ما حتی نمونه سوالات تعیین سطح زبان انگلیسی را در اختیار شما قرار داده ایم. تمام هدف ما در به آموز این است که قدم به قدم چیزهایی را به شما آموزش دهیم که در کمتر جایی به آن دست پیدا خواهید کرد.

مشاوره رایگان دریافت کنید

گرفتن یک مشاوره خوب و تعیین مسیر، مهمترین کاری است که باید قبل از فعالیت های دیگر انجام دهید. در قسمت نظرات می‌توانید تجربه ها و سوالات خود را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما در کمترین زمان، پاسخگوی شما باشند. برای موفقیت برنامه ریزی کنید.

ممنون از شما 😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: