نوشتن بیو اینستاگرام

اصول مهم در نوشتن بیو اینستاگرام

همه چیز درباره نوشتن بیو در اینستاگرام

بیو یا بیوگرافی جزو اولین بخش هایی است که به محض ورود به یک اکانت اینستاگرام مشاهده می‌شود. نوشتن بیو در اینستاگرام چیزی فراتر از اضافه کردن چند جمله و نوشته است. در این مطلب قصد داریم از صفر تا صد با این بخش مهم در اینستاگرام آشنا شویم. بیو نوشتن می‌تواند برای پیج های کاری و افرادی که فعالیت های بلاگری، اینفلوئنسری و فروش آنلاین دارند بسیار مهم باشد. پس فرقی نمی‌کند پیچ شخصی دارید یا کاری، این مطلب برای ادامه فعالیت شما در اینستاگرام بسیار مهم است.

راهنمای نوشتن بیو اینستاگرام
راهنمای نوشتن بیو اینستاگرام

بیو چیست و چه اهمیتی در اینستاگرام دارد؟

بیو یا بایو مخفف کلمه بیوگرافی است. در اینستاگرام بخشی وجود دارد که در آن به شما اجازه داده است با چند خط خود را معرفی کنید. اصطلاحا به آن نوشتن بیو اینستاگرام می‌گویند. مکان بیو در زیر عکس پروفایل و بالاتر از پست ها قرار دارد. تصور کنید به شما می‌گویند باید کاری کنید که با یک نظر دل مخاطب خود را ببرید و آن را جذب کنید، چه می‌کنید؟ قطعا مهمترین کاری که می‌توانید انجام دهید، نوشتن یک بیوی جذاب است. این کار فراتر از یک معرفی ساده و یا نوشتن نام است. شما باید بتوانید در یک نگاه مخاطب را جذب کنید و آن را به دیدن پست ها ترغیب کنید. در واقع بیو، تابلوی تبلیغاتی شماست که مخاطبان را به سمت محتوای تولید شده هدایت می‌کند.

نوشتن بیوگرافی اینستاگرام خوب و حرفه ای برای صاحبان مشاغل اینترنتی اهمیت چند برابری دارد. بیوی خوب نشان دهنده قدرت کار شماست. تصور کنید یک ملاقات کاری با یک نفر دارید. اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند چیست؟ قطعا پوشش و نحوه لباس پوشیدن و ظاهر فرد، اولین چیزی است که باعث شروع قضاوت های مختلف در وجود شما می‌شود. بیو در شغل های اینترنتی مانند یک لباس است که در نگاه اول به ذهن مخاطبان نفوذ می‌کند. در ضمن اگر به دنبال حرفه ای شدن در این پلتفرم اجتماعی هستید، توصیه می‌کنیم از مطلب آموزش اینستاگرام دیدن کنید. با این مطلب زندگی مجازی شما متحول خواهد شد.

چگونه بیوی اینستاگرام جذاب بنویسیم؟
چگونه بیوی اینستاگرام جذاب بنویسیم؟

مهمترین نکات برای نوشتن بیو اینستاگرام به صورت حرفه ای

حالا که اهمیت نوشتن بیو اینستاگرام را متوجه شدید، آماده هستید راه و روش های حرفه ای آن را یاد بگیرید؟ ما قصد نداریم برای شما بیوهای از پیش نوشته شده آماده کنید. این کار نه تنها به نفع شما نخواهد بود بلکه می‌تواند نتیجه عکس بدهد. هر شخص باید با توجه به شرایط و ویژگی های شخصی و کاری خودش و اکانت اینستاگرامش بیوی مخصوص به خودش را بنویسد. پس این مطلب را ذخیره کنید تا همیشه چهارچوب اصلی بیو نوشتن را در دست داشته باشید.

نکته اول؛ مختصر اما مفید بنویسید

تعداد کلمات در بیو محدود است. در اینستاگرام، تا 150 کلمه اجازه دارید که بیوگرافی خود را ثبت کنید. اما آیا استفاده از تمام 150 کلمه ضروری است؟ در واقع برگ برنده دست کسانی است که بتوانند با کوتاه ترین جملات بیشترین تاثیر را روی ذهن مخاطب داشته باشند. به عنوان مثال در بیوی اینستاگرام یک فروشگاه لباس در لندن نوشته شده بود که اینجا فقط آدم های خاص خرید می‌کنند. همین جمله کوتاه باعث می‌شود مخاطب خود را ترغیب کند تا در دسته آدم های خاص قرار بگیرد. پس کوتاه و مفید بنویسید.

نکته دوم؛ خودتان را جای مخاطب بگذارید

برای نوشتن بیو اینستاگرام حتما همزاد پنداری کنید. تصور کنید خودتان وارد یک پیج با مشخصات پیج خودتان شده اید. دیدن چه جمله و چه کلمه ای شما را به ماندن در آن پیج ترغیب می‌کند؟ برای این کار می‌توانید خودتان را جای مخاطب بگذارید، جملات مد نظرتان را با چند نفر در میان بگذارید و مخاطب را در برابر خود احساس کنید.

در این قسمت رعایت چند نکته بسیار مهم است. لزومی ندارد از کلمات و جملات خارجی برای مخاطبان فارسی استفاده کنید. بر خلاف تصور عده ای، این کار نه تنها هیچ کلاسی ندارد، بلکه باعث هدر رفتن موقعیت عالی برای معرفی پیجتان می‌شود. استفاده از آرم ها و علائم عجیب و غریب، ایموجی های نامربوط و بیش از اندازه، کمکی به شما نخواهد کرد.

نکته سوم؛ خودتان را نشان دهید

هدف از نوشتن بیو اینستاگرام معرفی و نشان دادن هویت شماست. مثلا اگر فروشنده لباس هستید، این مسئله حتما باید در بیو ذکر کنید. برند کاری و فعالیت خود را نشان دهید. در واقع باید چیزی بنویسید که دوست دارید شما را با آن بشناسند. اگر شعار خاصی دارید، بهتر است در بیو ذکر شود. توجه کنید، حتما لازم نیست جملات جدی، رسمی و کلاسیک بنویسید. لحن شما می‌تواند دوستانه، شوخ طبعانه و حتی مرموزانه باشد. لحن کلام بیشتر به سبک کاری شما وابسته است.

دسته بندی کردن محصولات برای پیج های فروشگاهی بسیار مهم است. در قسمت بیو، محصولات خود را دسته بندی کنید تا مخاطب بفهمد در این پیج دنبال چه چیزی می‌گردد.

نکات نوشتن بیو اینستاگرام
نکات نوشتن بیو اینستاگرام

نکته چهارم؛ مخاطب را تشنه کنید

اگر بتوانید با نوشتن بیو اینستاگرام مخاطب خود را تشنه کنید، گل پیروزی را زده اید. اما منظور از تشنه کردن چیست؟ شما باید فضایی را ایجاد کنید که مخاطب به سرعت با دیدن بیو، به پست ها مراجعه کند. این کار چند قانون ساده دارد. اول اینکه مزیت های برجسته و برتر را بگویید.

 مثلا اگر تخفیف دارید، ارسال رایگان دارید، موزیک ویدئوهای با زیرنویس، مطالب آموزنده خاص و… هر چیزی که پیج شما را خاص می‌کند آن را اعلام کنید. دوم اینکه، همه چیز را نگویید. برای اینکه یک شخص گرسنه شود، کافی است بوی غذا را به مشام او برسانید. در بیو همه چیز را کامل نگویید، یک اشاره مختصر و جذاب کنید. با این کار مخاطب جذب می‌شود تا بقیه مطالب را دنبال کند. این نکته را می‌توانید در پرفروش ترین پیج های اینستاگرام هم مشاهده کنید.

نکته پنجم؛ ایموجی، هشتگ و منشن، ابزار شما هستند

از امکانات نوشتن بیو اینستاگرام استفاده کنید. می‌توانید هشتگ بگذارید تا کلمه ای را برجسته کنید. آدرس پیج دوم یا محل سفارش محصولات و… را منشن کنید. از قسمت لینک، می‌توانید آدرس سایت و… را بارگذاری کنید. اما داستان ایموجی ها هم بسیار جالب است. ایموجی ها جلب توجه می‌کنند، به شرطی که درست، اصولی و به اندازه استفاده شود. استفاده از ایموجی های نامربوط و یا زیاد، پیج شما را بی اهمیت جلوه می‌دهد. پس به تعداد و نوع ایموجی ها دقت کنید.

نکته ویژه

ما پنج نکته مهم و کاربردی را در مورد آموزش بیو اینستاگرام ذکر کردیم. اما توجه داشته باشید، همیشه لازم نیست تمام این نکات را استفاده کنید. تا جایی بیوی شما جذاب و مفید باشد، از این نکات استفاده کنید. به صورت خلاصه بیو چیزی است که باید ترکیبی از خلاقیت و معرفی باشد.

بهترین دوره آموزش اینستاگرام
بهترین دوره آموزش اینستاگرام

با وب سایت به آموز، در اینستاگرام غوغا کنید

حالا که با قواعد نوشتن بیو اینستاگرام آشنا شدید، به این پیشنهاد دقت کنید. اینستاگرام فرصت ویژه و فوق العاده برای رسیدن به آرزوها، اهداف، پول و موقعیت اجتماعی است. یک فضای فوق العاده که هم اکنون در میان 10 درآمد همه گیر در دنیا قرار دارد. آیا شما هم می‌خواهید سهم خود را از این گنج بزرگ دریافت کنید؟ اگر به دنبال ایده برای پیج اینستاگرام هستید و می‌خواهید در مدت زمان کوتاهی خود را بالا بکشید، وب سایت به آموز به شما کمک خواهد کرد. در دوره آموزش اینستاگرام و روش های کسب درآمد از آن، می‌توانید در این پلتفرم جذاب حرفه ای شوید.

 در این دوره ها به شما یاد خواهیم داد که چگونه یک متن جذاب برای بیو بنویسید و چگونه در الگوریتم اینستاگرام قرار بگیرید. همچنین نکات مهمی را مانند بدترین ساعات برای انتشار پست در اینستاگرام را در اختیار شما قرار داده ایم. یاد بگیرید، عمل کنید و به موفقیت برسید. همه چیزهایی که می‌خواهید در به آموز پیدا خواهید کرد.

 

ممنون از شما 😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: