PowerPoint Thesis Defense

پاورپوینت مناسب برای دفاع از پایان نامه + دانلود رایگان

آشنایی با پاورپوینت برای دفاع از پایان نامه

دفاع از پایان نامه و شیوه‌ی ارائه آن مسئله‌ای بسیار مهم و حساس است. شاید تمام ثمره ی تلاش و کوشش یک دانشجو در همین مسئله خلاصه شده باشد. آشنایی با قالب پاورپوینت برای دفاع از پایان نامه می‌تواند مشکلات و دغدغه های زیادی را از دانشجویان برطرف کند. برای دفاع از پایان نامه، لازم است مطالب و اطلاعات زیادی را ارائه دهید. دسته بندی کردن و به نمایش درآوردن این اطلاعات نیاز به یک سیستم و برنامه دارد. هیچ چیز بهتر، راحت تر و جذاب تر است پاورپوینت نمی‌تواند این کار را انجام دهد. اگر با این نرم افزار به خوبی آشنا نیستید، می‌توانید از مطلب آفیس چیست؟ با پاورپوینت به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای آفیس آشنا شوید. تا پایان همراه ما باشید.

پاورپوینت برای دفاع از پایان نامه
پاورپوینت برای دفاع از پایان نامه

چرا از پاورپوینت برای ارائه استفاده کنیم؟

همانطور که گفتیم پاورپوینت برای دفاع از پایان نامه بهترین نرم افزار است. دانشجویان و کسانی که آماده ارائه و دفاع خود هستند به خوبی این مسئله را درک می‌کنند. انبوهی از اطلاعات، نوشته ها و مقالات وجود دارد که باید آنها را در یک نظم خوب و عالی با یک دسته بندی حرفه ای ارائه کنند. برای این کار پاورپوینت بهترین گزینه است. این نرم افزار، به صورت اسلایدی و با استفاده از امکانات خاصی که دارد، قادر است مطالب را به خوبی دسته بندی کند. به صورت اسلاید و فیلم به نمایش دربیاورد. در پاورپوینت می‌توانید از فیلم، عکس، صدا و انیمیشن هم استفاده کنید. برای یادگیری این بخش می‌توانید به مطلب آموزش انیمیشن در پاورپوینت هم مراجعه کنید. ما کلیه مراحل اضافه کردن انیمیشن را به صورت قدم به قدم همراه با تصویر برای شما آماده کرده ایم.

پس در نتیجه، هیچ نرم افزاری نمی‌توانید آن حجم از اطلاعات را دریافت، ذخیره و دسته بندی و در آخر به بهترین شکل به نمایش دربیاورد. اما مسئله اصلی همینجاست. چگونه از پاورپوینت برای ارائه دفاعیه استفاده کنیم؟ یا بهتر بپرسیم، چگونه می‌توانیم مطالب مورد نظر را در پاورپوینت قرار دهیم؟ طبیعی است، ارائه ای که قرار است برای پایان نامه اجرا شود، تفاوت ویژه‌ای با ارائه های دیگر دارد. به همین جهت برای این کار ویژگی ها و نکات مهمی وجود دارد که باید در پاورپوینت رعایت کنید. در ادامه به این ویژگی ها اشاره می‌کنیم. در پایان نیز قرار است بار بزرگی را از دوش شما بلند کنیم.

ارائه پایان نامه با پاورپوینت
ارائه پایان نامه با پاورپوینت

پاورپوینت دفاع پایان نامه چه ویژگی هایی دارد؟

تفاوتی ندارد پاورپوینت برای دفاع از پایان نامه را در هنگام ارائه پروپوزال دکتری استفاده می‌کنید و یا هدف شما دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد است. در هر حالتی به یک قالب و چینش منظم برای این کار نیاز دارید. در این قالب باید ذوق و خلاقیت و همچنین اصول و قواعد پایان نامه را با هم جمع کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید. پس اگر می‌خواهید بدانید در این طراحی قالب چه چیزهایی اهمیت دارد، به موارد زیر دقت کنید.

  • شما باید به بک گراندها، فونت ها، هدرها، کلیپ آرت ها، استفاده به جا از باکس های متنی دقت داشته باشید.
  • فضای ارائه کاملا رسمی و جدی است، پس باید در نوع استفاده از انیمیشن ها نیز دقت کنید.
  • داشتن یک چارچوب مشخص، یک نقطه شروع و پایان بسیار مهم است. ارائه نباید بسیار سبک یا سنگین باشد. استفاده از چند اسلاید متنی بدون مدیا و تصویر کار خوبی نیست.
  • دسته بندی مطالب، شماره گذاری ها و استفاده از بولت، مسئله بسیار مهمی است. اسلایدهای خود را در دسته های مربوط قرار دهید و هر زمان لازم بود از شماره گذاری یا بولت استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند که بتوانید به راحتی سوالات اساتید را پاسخ دهید و مطالب را پیدا کنید.
  • مدت زمان ارائه محدود است. برای اینکه بتوانید یک کار موفق داشته باشید، تعداد اسلایدهای خود را مطابق با زمانی که دارید تنظیم کنید. در حالت استاندارد 30 تا 40 اسلاید برای هر ارائه مفید است.

دسته بندی اسلایدها در دفاع پایان نامه باید چگونه باشد؟

تیتر گذاری و دسته بندی در پاورپوینت برای دفاع از پایان نامه مطلب بسیار مهمی است. شاید مهمترین کاری است که شما باید در تنظیم مطالب خود انجام دهید. انجام دادن اشتباه این دسته بندی و تیترگذاری می‌تواند تمام زحمت های شما را خراب کند. به همین جهت قصد داریم شما را با بخشی از مهمترین دسته بندی ها و تیترها در یک پاورپوینت دفاع پایان نامه بیان کنیم.

به عنوان نمونه:

  • عنوان پایان نامه
  • جلسه دفاع از پایان نامه
  • چکیده
  • فهرست مطالب
  • کلیات ارائه و تحقیق
  • مقدمه مطلب
  • اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
  • جنبه ها و مزیت های تحقیق
  • تعریف مسئله تحقیق
  • ارائه سوالات اصلی تحقیق
  • فرضیه ها
  • پیشینه و ادبیات تحقیق
  • مرور سوابق تحقیق
  • اهداف مورد نظر
  • نتیجه گیری
  • روش اجرا
  • نمونه های فلوچارت
  • تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده ها
  • نتیجه پایانی

این تیترها و دسته بندی ها مهمترین بخش های اسلایدی در پاورپوینت دفاع پایان نامه است. زمانی که شما بخش های اولیه و مهم را بلد باشید، اضافه کردن جزئیات کار بسیار ساده ای است. اگر نحوه کار با پاورپوینت یا دیگر نرم افزارهای آفیس را بلد نیستید، تنها کافی است سری به مطلب آموزش آفیس بزنید. همه چیز در اختیار شما قرار دارد.

قالب پاورپوینت دفاع پایان نامه
قالب پاورپوینت دفاع پایان نامه

طراحی پاورپوینت برای دفاع از پایان نامه

صرف نظر از مباحث تحقیقاتی، تیترها و اسلایدها، نکته مهمی که در پاورپوینت برای دفاع از پایان نامه وجود دارد، مسئله طراحی است. دسته بندی ها و قالب گذاری ها بخش ظاهری اما مهم کار است. نوع طراحی و قالب نویسی شما نمایشگر اهمیتتان به ارائه و همچنین سلیقه شما است. پس به هیچ وجه آن را دست کم نگیرید. شما باید برای همه اسلاید ها یک قالب و تم کلی در نظر بگیرید. در اسلایدهای خاص از تم های خاص استفاده کنید. انیمیشین ها را به نحوی طراحی کنید که در هنگام نمایش یک نتیجه فوق العاده داشته باشند. مسئله ای که ممکن است در این زمینه باعث نگرانی و دغدغه شما شود، بحث صرف کردن زمان برای این کار است. شاید آن را برای خود یک غول بزرگ تصور کرده باشید و انجام دادن طراحی های مربوطه برای شما ترسناک باشد. اما نگران نباشید. همیشه یک راه بهتر وجود دارد.

دانلود رایگان قالب پاورپوینت دفاع از پایان نامه

وب سایت آموزشی به آموز به عنوان یک مرجع فوق العاده برای کمک و آموزش، مثل همیشه در کنار شما خواهد بود. دیگر نگران قالب پاورپوینت برای دفاع از پایان نامه نباشید. در این بخش شما می‌توانید برخی از قالب های برتر و فوق العاده را انتخاب و به راحتی دانلود کنید. با این کار 50 درصد مسیر اصلی را طی کرده اید. تنها کافی است مطالب را مطابق ایده تحقیق خود در قالب آماده و جذاب بارگذاری کنید.

آموزش پاورپوینت
آموزش پاورپوینت

به آموز یار کمکی شما در آموزش

دنیایی از اطلاعات و آموزش ها تنها با چند کلیک در دسترس شما قرار دارد. مجموعه به آموز در مسیر آموزش نوین و بهتر، سعی کرده است بهترین و جامع ترین دوره ها و آموزش ها را برای شما فراهم کند. با به آموز صفر تا صد نرم افزارهای آفیس را می‌توانید در دست بگیرید. به عنوان مثال می‌توانید از مطلب آموزش فرمول نویسی در ورد استفاده کنید و فعالیت های ریاضی و آماری خود را انجام دهید. می‌توانید بر پاورپوینت مسلط شوید و بهترین نتایج را به دست آورید. با به آموز، در یادگیری پیشتاز باشید.

حل مشکل

پس از آنکه با نحوه آماده سازی پاورپوینت برای دفاع از پایان نامه آشنا شدید، حالا می‌توانید مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. فراموش نکنید هیچ مشکلی غیر قابل حل نیست. پس اگر جایی به بن بست خوردید، تنها کافی با مشاوران و کارشناسان به آموز مطرح کنید. آنها در کمترین زمان، پاسخگوی شما خواهند بود.

ممنون از شما 😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: