آموزش انیمیشن در پاورپوینت

آموزش انیمیشن در پاورپوینت

بررسی آموزش انیمیشن در پاورپوینت

در این مطلب با بررسی و آموزش انیمیشن در پاورپوینت در خدمت شما هستیم. پاورپوینت یکی از بهترین و کاربردی ترین نرم افزارهای آفیس است. ما قبلا در مقاله‌ی آفیس چیست؟ با این نرم افزار آشنا شده ایم. امروزه بسیاری از پروژه ها، ارائه ها، مقاله ها و… در قالب پاورپوینت انجام می‌شوند. همانطور که می‌دانید، پاورپوینت نرم افزاری است که به وسیله آن می‌توانید اسلایدهایی از عکس، متن و انیمیشن درست کنید. این نرم افزار در امر آموزش بسیار کاربرد دارد. شاید اضافه کردن عکس و متن در این نرم افزار را اکثرا بلد باشید. اما آیا می‌توانید در این نرم افزار از انیمیشن هم بهره ببرید؟ در ادامه بیشتر با این موضوع آشنا خواهیم شد.

آموزش انیمیشن در پاورپوینت
آموزش انیمیشن در پاورپوینت

کاربرد انیمیشن در پاورپوینت

قبل از آموزش انیمیشن در پاورپوینت ابتدا لازم است از اهمیت و جایگاه این آپشن در پاورپوینت صحبت کنیم. در سال‌های اخیر به علت شیوع بیماری همه گیر کرونا بسیاری از کلاس ها درسی، موسسات و… به صورت غیرحضوری برگزار می‌شوند. برای این کار استفاده از نرم افزارها و ابزارهای گرافیکی و تولید محتوایی بسیار مهم است. در این مدت، نقش پاورپوینت در آموزش بسیار پررنگ تر و واضح تر شده است. حالا دیگر معلمان، اساتید و مربیان برای انتقال مفاهیم و ارائه آموزش های خود از این نرم افزار استفاده می‌کنند.

پاورپونیت یک نرم افزار بصری یا همان دیداری است. به کلامی ساده تر، شما در یک برگه مجازی تلاش می‌کنید مطالب خود را جذاب، زیبا و چشم نواز به تصویر بکشید. انیمیشن ها در این هدف بسیار مهم و موثر هستند. استفاده از جلوه های متحرک و تصاویر انیمیشنی می‌تواند باعث جذاب تر شدن و بهتر شدن پاور پوینت شما شود. اما این کار چگونه انجام می‍شود؟

انیمیشن در پاورپوینت
انیمیشن در پاورپوینت

نحوه استفاده از انیمیشین در پاورپوینت

حال قصد داریم قدم به قدم به آموزش انیمیشن در پاورپوینت بپردازیم. در قدم اول، ابتدا یک نکته را رعایت کنید. انیمیشن ها در پاورپوینت، حالات مختلفی را روی اشکال، نمودارها و… ایجاد می‌کنند. توصیه ما این است، برای اینکه کار بهتری در پایان به دست آورید، ابتدا محتوای خود را انجام دهید، سپس در آخر انیمیشن ها را اضافه کنید. حالا قدم به قدم شروع می‌کنیم.

مرحله اول:

ابتدا شکل، تصویر، متن، نمودار و هر چیزی را که می‌خواهید انیمیشن را روی آن اجرا کنید، انتخاب کنید. برای این کار کافی است روی محل مورد نظر کلیک کنید و آن را انتخاب کنید.

مرحله دوم:

در این مرحله توجه خود را به نوار بالایی پاورپوینت جلب کنید و به دنبال گزینه ای به نام انیمیشن (Animations) بگردید. روی این گزینه کلیک کنید. حالا صفحه ای در مقابل شما باز شده است که در آن جلوه های مختلفی را مشاهده می‌کنید. در پاورپوینت 2016 به بعد این جلوه های بصری در قالب ستاره های سبز رنگی به نمایش در می‌آیند.

مرحله سوم:

در آخرین مرحله آموزش انیمیشن در پاورپوینت انیمیشن مورد نظر را انتخاب کنید و روی محل مورد نظری که انتخاب کرده اید اعمال کنید. توجه کنید می‌توانید قبل از انتخاب یک انیمیشن، از طریق گزینه‌ی Preview آن را مشاهده و سپس انتخاب کنید. شما می‌توانید برای هر انیمیشن این حرکت را انجام دهید.

نکته:

برای انتخاب انیمیشن های بعدی روی گزینه های دیگر، تنها کافی است همین روش را مجددا تکرار کنید. این کار را می‌توانید روی تمام گزینه های مورد نظر خود تکرار کنید. زمانی که حالت نمایش اسلایدی را فعال کنید، تمام انیمیشن ها فعال خواهند شد.

آموزش اضافه کردن انیمیشن در پاورپوینت
آموزش اضافه کردن انیمیشن در پاورپوینت

مرتب کردن انیمیشن ها در پاورپوینت

در ادامه‌ی آموزش انیمیشن در پاورپوینت به مرحله مرتب سازی می‌رسیم. البته لازم به ذکر است؛ اگر در ابتدا کلیه انیمیشن ها را به ترتیب تنظیم کرده باشید، به این بخش نیازی نخواهید داشت. اما یادگیری این قسمت نیز لازم است. شما به راحتی می‌توانید کلیه انیمیشن های انتخابی را مجددا تنظیم و مرتب سازی کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا مجددا Animations  را در گزینه ها پیدا کنید.
  2. سپس روی گزینه‌ی Option Animated Panel کلیک کنید.
  3. پس از این کار، برگه ای برای شما به نمایش در می‌آید.
  4. انیمیشن ها را بگیرید و در قسمت دلخواه بکشید و رها کنید.

از انیمیشن ها می‌توانید در آیکون سازی، ایجاد نظرسنجی و امتیازدهی و… استفاده کنید. مثلا یک ایده انیمیشن در پاورپوینت این است که برای نشان دادن نمودارها از افکت هایی مانند wipe استفاده کنید. ایده های دیگری به ذهنتان می‌رسد؟

نکته مهم :

در استفاده از انیمیشن در پاورپوینت افراط نکنید. اگر در حال ارائه مطلب مهمی هستید، استفاده بیش از اندازه از جلوه های بصری می‌تواند انحراف به وجود بیاورد. به صورتی که دیگر توجه مخاطبان به متن و محتوای شما نخواهد بود. همچنین استفاده بی رویه از انیمیشن باعث سنگین شدن حجم فایل پاورپوینت شما خواهد شد. برای هر گزینه بهترین محل را انتخاب کنید تا کار شما شیک و حرفه ای باشد.

ایده برای ساخت انیمیشن
ایده برای ساخت انیمیشن

راه های دیگر ساخت انیمیشن

تا اینجای مطلب با آموزش انیمیشن در پاورپوینت در خدمت شما بودیم. توجه کنید ساخت انیمیشن در پاورپوینت ساده و تنها اختصاص به اسلاید های پاورپوینت دارد. در واقع می‌توان آنها را جلوه های بصری نامید. اگر به دنبال طراحی و تولید انیمیشن های حرفه ای تر و بهتر هستید، لازم است از نرم افزارهای دیگری مانند افتر افکت یا تری دی مکس استفاده کنید.

در پاورپوینت حرفه ای شوید

دلیل اهمیت دادن به آموزش انیمیشن در پاورپوینت کاربردی بودن این نرم افزار است. امروزه بسیاری از شرکت ها، موسسه ها، مدرسه ها و دانشگاه ها از پاورپوینت به صورت اختصاصی استفاده می‌کنند. حتی بسیاری از موقعیت های شغلی به این نرم افزار مربوط می‌شود. با گذراندن دوره آموزش آفیس می‌توانید در این نرم افزار مهم، حرفه ای شوید.

آفیس دنیایی گسترده از نرم افزارهای ضروری برای دنیای کامپیوترها است. هر چقدر جلوتر می‌رویم، نسل پرونده های کاغذی به پایان خود نزدیک می‌شود. این آفیس و نرم افزارهای آن است که نسل فعلی و آینده‌ی فعالیت ها را می‌سازند. با یادگیری این نرم افزارها، خودتان را به آینده‌ی کامپیوتری نزدیک خواهید کرد. ساخت انیمیشن در پاورپوینت می‌تواند بسیار جذاب و کاربردی باشد. ما در این مطلب پایه ای ترین روش این کار را با شما مطرح کردیم. در حالی یک دنیا ترفند و خلاقیت پیش روی شما قرار دارد.

دوره آموزش آفیس
دوره آموزش آفیس

بهترین دوره آموزش آفیس در سایت به آموز

آموزش انیمیشن در پاورپوینت بخشی از آموزش ویژه و فوق العاده ای است که برای شما آماده کرده ایم. وب سایت آموزشی به آموز بهترین و کاربردی ترین دوره های یادگیری آفیس و نرم افزارهای دیگر را در اختیار شما قرار داده است. در واقع به آموز، سرزمین یادگیری و پیشرفت است. همه چیز اینجا به راحتی چند کلیک به دست می‌آید.

 آموزش هایی که برای شما در نظر گرفته شده است در زندگی به درد شما خواهد خورد. به عنوان مثال می‌توانید از پایه ای ترین مرحله تا تخصصی ترین قسمت ها با نرم افزار آفیس آشنا شوید. بهترین دوره ها و نسل جدیدی از یادگیری ها منتظر شما خواهد بود.

مشکلات خود را با ما در میان بگذارید

در آموزش انیمیشن در پاورپوینت بسیاری از اوقات افراد با مشکلات مختلفی مواجه می‌شوند. به عنوان مثال ممکن است انیمیشن های انتخاب آنها بهم بریزند و یا به نمایش گذاشته نشوند. توجه داشته باشید هیچ مشکلی غیر قابل حل نیست. فقط باید راه حل را در اختیار داشته باشید. به همین جهت می‌توانید مشکلات خود را در زیر همین پست از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید. کارشناسان و اساتید به آموز در سریع ترین زمان ممکن پاسخ سوالات شما را خواهند داد.

 

یک ستاره <> پنج ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: