ساخت پاورپوینت با گوشی

آموزش ساخت پاورپوینت با گوشی

ساخت پاورپوینت با گوشی، ساده و جذاب

با ظهور تلفن های همراه هوشمند، بسیاری از فعالیت های کامپیوتری در این موبایل ها قابل انجام است. مثلا ساخت پاورپوینت با گوشی نیز ممکن شده است. با پیشرفت گوشی های هوشمند و زیاد شدن نرم افزارهای کاربردی در آنها، شرکت مایکروسافت هم بیکار ننشست. این شرکت برنامه های آفیس از جمله پاورپوینت را به صورت رایگان برای تلفن های هوشمند عرضه کرد. اگر می‌خواهید بدانید آفیس چیست؟ و با برنامه های آن آشنا شوید، در وبسایت به آموز، مطلبی با این موضوع برای شما آماده کرده ایم.

این نرم افزار برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس در نظر گرفته شده است. آیا درست کردن یک پاورپوینت جذاب را با تلفن همراه بلدید؟ در این مطلب قصد داریم این کار را قدم به قدم توضیح دهید. تا پایان همراه ما باشید، ما به شما راه حرفه ای شدن در این نرم افزار کاربردی را نشان خواهیم داد.

آموزش ساخت پاورپوینت با گوشی
آموزش ساخت پاورپوینت با گوشی

چگونه با گوشی پاورپوینت بسازیم؟

ساخت پاورپوینت با گوشی مانند کامپیوتر بسیار ساده است. بسیاری از امکانات نرم افزار اصلی، در نسخه های تلفن همراه نیز موجود است. در این میان کافی است نکات ساده و مهمی را مد نظر خود قرار دهید. برای این کار از صفر تا صد شما را راهنمایی خواهیم کرد. همراه با ما قدم بردارید.

نرم افزار را نصب کنید

قدم اول نصب نرم افزار است. همانطور که توضیح دادیم، این نرم افزار برای دو سیستم عامل اندروید و آی او اس در نظر گرفته شده است. به همین جهت آن را از طریق های مختلف می‌توانید دانلود کنید. به عنوان مثال از:

  • پلی استور (برای کاربران اندروید)
  • منابع دانلود ایرانی (کافه بازار و مایکت)
  • از طریق سرچ در گوگل
  • اپ استور (برای کاربران آی او اس)

توجه داشته باشید هنگام جستجو برای دانلود این نرم افزار اسم کامل انگلیسی آن یعنی (Microsoft PowerPoint) را جستجو کنید. از دانلود کردن نرم افزارهای مشابه پرهیز کنید. بعد از دانلود مانند هر برنامه ای دیگر آن را نصب کنید. سپس برنامه را باز کنید.

محیط داخلی برنامه

طبیعی است برای ساخت پاورپوینت در گوشی مانند کامپیوتر دست شما باز نیست. همه چیز در اندازه های گوشی، کوچک است. سعی شده است فضای منو و گزینه های نرم افزار بهینه سازی شود. در گوشه‌ی بالای سمت چپ نرم افزار نماد منو را که با سه خط نشان داده شده است را مشاهده می‌کنید. کار شما از همین منو آغاز می‌شود. با فشار دادن دکمه منو، برگه‌ای از گزینه های مختلف برای شما نمایش داده می‌شود. اگر به گزینه ها دقت کنید، بیشتر چیزهایی که نیاز دارید در آنجاست. مثلا در آن یک گزینه برای شروع پروژه ای جدید است. گزینه ای دیگر برای ذخیره فایل های تولید شده و دیگر گزینه ها قرار دارد.

پاورپوینت در گوشی
پاورپوینت در گوشی

یک پروژه جدید را آغاز کنید

برای ساخت پاور پوینت با گوشی از طریق منو، گزینه‌ی New را انتخاب کنید. البته در نسخه های جدید این نرم افزار، یک به اضافه در گوشه‌ی بالای سمت راست تصویر مشاهده می‌کنید. با فشار دادن این علامت، برگه ای پوسته ها و تم های پیشنهادی برنامه برای شما باز می‌شود. با انتخاب یکی از تم ها، رسما یک پروژه جدید آغاز می‌شود. توجه کنید پوسته ها را به صورتی انتخاب کنید که مناسب محتوای شما باشد. رنگ پوسته، محل قرارگیری متن و عنوان از گزینه هایی است که باید به آن دقت کنید.

محتوای خود را تولید کنید

در ادامه‌ی ساخت پاورپوینت با گوشی به تولید محتوای متنی می‌پردازیم. در قسمتی که محل قرار گیری عنوان قرار دارد، کلیک کنید. سپس کیبورد شما فعال می‌شود و می‌توانید عنوان مورد نظر خود را تایپ کنید. در بسیاری از گوشی های هوشمند امکان تغییر سایز و فونت وجود دارد. توجه کنید سایزی که مشاهده می‌کنید متناسب با اندازه تلفن همراه شماست. اگر بخواهید پاورپوینت خود را روی صفحه های نمایشگر به تصویر بکشید، ابعاد بزرگتر خواهند شد.

دکمه برگشت را بزنید، تا عنوان نوشته شده را مشاهده کنید. سپس همین مراحل را می‌توانید برای نوشتن زیر عنوان ها استفاده کنید. پس از اتمام اسلاید اول، با فشردن علامت به اضافه، اسلاید بعدی هم در اختیار شما قرار می‌گیرد. اگر گوشی همراه را به حالت افقی بگیرید، نمایی از اسلایدها را می‌توانید مشاهده کنید. با حرکت انگشتان می‌توانید در بین اسلایدها بچرخید و هر کجا نیاز به ویرایش بود، ویرایش کنید.

نحوه درست کردن پاورپوینت در گوشی
نحوه درست کردن پاورپوینت در گوشی

اضافه کردن تصویر و استفاده از امکانات

احتمالا در ساخت پاورپوینت با گوشی به استفاده کردن از عکس هم نیاز خواهید داشت. در آخرین نسخه از این نرم افزار، در نوار پایین برنامه گزینه هایی وجود دارد. اولین گزینه از سمت چپ که در تصویر هم موجود است، حالتی است که در آن محل قرار گیری متن ها و عنوان ها را تنظیم می‌کنید. گزینه دوم، ایجاد صفحه گفتگو با همکاران، دوستان و مخاطبان شماست. گزینه سوم که مانند جدول است، گزینه های برای ساخت جدول های مختلف با ابعاد و ستون های گوناگون است. گزینه چهارم علامت دو کوه کنار یکدیگر است که استعاره از ایجاد تصویر است. با استفاده از این گزینه می‌توانید عکس های مورد نظر خود را در لایه های مختلف اضافه کنید.

گزینه پنجم یک مستطیل و دایره است. گزینه ای است که با آن می‌توانید اشکال هندسی مختلف و انواع خط ها را اضافه کرد. بعد از این گزینه، صفحه‌ای با علامت، A در یک کادر سفید می‌بینید. این گزینه برای اضافه کردن متن و ایجاد ویرایش های مختلف در آن است. با این گزینه می‌توانید فونت نوشته ها را تغییر دهید، آنها بولد کنید، سایز آنها را کم و زیاد کنید، رنگ نوشته ها را تغییر دهید، آنها را راست چین و چپ چین کنید و… در آخر هم گزینه ای وجود دارد که با آن می‌توانید آخرین فعالیت خود را معکوس کنید و حذف کنید.

پروژه را تکمیل و ذخیره کنید

در آخرین مرحله ساخت پاورپوینت با گوشی بعد از پایان کار و تکمیل لایه ها، باید آن را ذخیره کنید. در گوشه‌ی بالای تصویر یک علامت سه نقطه وجود دارد، با فشار دادن آن، منویی از گزینه های برای شما باز می‌شود. گزینه‌ی save را فشار دهید و پروژه را با نام دلخواه خود ثبت کنید. به همین راحتی و سادگی.

آموزش حرفه ای پاورپوینت

تا اینجا مراحل ساخت پاورپوینت با گوشی را آموزش دادیم. اما همانطور که می‌دانید، این نرم افزار دنیایی بزرگ تر از این حرف ها دارد. برای استفاده بیشتر از امکانات آن، لازم است پاورپوینت با کامپیوتر و سیستم را یاد بگیرید. به عنوان نمونه آیا از آموزش انیمیشن در پاورپوینت اطلاعاتی دارید؟ مجموعه نرم افزارهای آفیس، مخصوصا پاورپوینت بسیار کاربردی و ضروری هستند. اگر به دنبال حرفه ای شدن در این برنامه هستید و می‌خواهید از کوچک ترین ترفندهای آن هم با خبر شوید، ما یک راه فوق العاده برای شما در نظر گرفته ایم.

دوره آموزش آفیس
دوره آموزش آفیس

 


بهترین دوره آموزش آفیس در به آموز

آموزش ساخت پاورپوینت با گوشی تنها یکی از صدها آموزش خاص و فوق العاده در وب سایت آموزشی به آموز است. این مجموعه آموزشی سعی دارد غنی ترین و بهترین اطلاعات را به راحتی در اختیار کاربران خود قرار دهد. یادگرفتن و بلد بودن حق همه است. برای این کار می‌توانید در بهترین دوره آموزش آفیس و نرم افزارهای آن شرکت کنید. این دوره ها از صفر تا صد، کلیه نرم افزارهای آفیس مانند پاورپوینت را به شما آموزش می‌دهند.

این آموزش ها با جدیدترین روش های آموزشی و کلاسی تهیه شده است و شما را شگفت زده خواهد کرد. اگر شما هم تجربه فعالیت با نرم افزارهای آفیس مخصوصا پاورپوینت را را دارید می‌توانید با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید از طریق بخش نظرات، سوالات و مشکلات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید و مشاوره های رایگان را دریافت کنید.

 

یک ستاره <> پنج ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: