Teaching English grammar

آشنایی با انواع کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی

انواع کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی را بهتر بشناسید

گرامر پایه و اساس آموزش زبان انگلیسی است. مطالعه کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی مناسب، یکی از مهمترین فعالیت‌ها در جهت یادگیری این زبان است. در حال حاضر کتاب‌ها و نشریه‌های بسیار مختلفی برای آموزش گرامر چاپ شده است که به راحتی در هر کتابخانه‌ای یافت می‌شود. حتی می‌توانید بیشتر آنها را به صورت فایل PDF از اینترنت دانلود کنید. اما آیا خرید یک کتاب و شروع خواندن آن به همین صورت، کار صحیحی است؟ قطعا ابتدا باید کتاب‌های مناسب را پیدا کنید. به همین جهت ما در این مطلب قصد داریم یک آشنایی کلی با انواع کتاب‌های مربوط به گرامر زبان انگلیسی داشته باشیم. اگر قصد دارید به تازگی زبان انگلیسی را یاد بگیرید و می‌خواهید مسیر شروع خود را پیدا کنید. توصیه می‌کنیم ابتدا مطلب یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم؟ را مطالعه کنید.

گرامر چیست؟

شاید این سوال ابتدایی و بسیار سطحی به نظر برسد اما جالب است بدانید بسیاری از افراد پاسخ آن را به صورت درست و اصولی نمی‌دانند. طبیعی است قبل از اینکه بخواهیم راجع به کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی صحبت کنیم ابتدا باید گرامر را بشناسیم تا بدانیم به دنبال چه چیزی هستیم. همانطور که گفته شد، گرامر پایه و ستون‌های اصلی زبان است. گرامر اصول اصلی و ساختاری زبان و یک هدایت کننده برای کنترل زبان است. به زبانی ساده تر گرامر عبارت است از کلیه اصول و قواعدی که در کلمات و جمله های انگلیسی وجود دارد. تصور کنید قرار است یک خانه بسازید. مواد لازم از جمله آجر، سیمان ملات و… را در اختیار دارید. آیا با اتکا به این مواد می‌توان خانه ساخت؟ قدم اول اسکلت بندی و ساخت بنای اصلی ساختمان و خانه است. گرامر دقیقا همان اسکلت بندی است.

طبیعی است یادگیری گرامر کمی حوصله سربر و کسل کننده است. درست مثل یادگیری قواعد ادبیات فارسی و عربی. به همین جهت بسیاری از افراد سعی می‌کنند آن را نادیده بگیرند و آن را کم اهمیت جلوه دهند. به همین جهت می‌خواهند مستقیم به بخش دیالوگ و گفتگو برسند. اما این مسیر غلط است. برای کسانی که می‌خواهید با استفاده از زبان انگلیسی به موفقیت برسند، یادگیری گرامر لازم است. به عنوان مثال در مطلب گرفتن مدرک آیلتس توضیح داده ایم که چگونه با یادگیری دقیق زبان می‌توان انقلابی در زندگی و مسیر آن ایجاد کرد.

معرفی کتاب آموزش گرامر

انواع کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی کدامند؟

حال که با گرامر و اهمیت آن آشنا شدیم به اصل مطلب می‌رسیم. می‌خواهیم انواع کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی را بررسی و با برخی از مهمترین آنان آشنا شویم. همانطور که می‌دانید گرامر انگلیسی دارای بخش بندی‌های مختلفی است. این بخش بندی ها بر اساس سطح زبان آموزان و نحوه‌ی تدریس است. در واقع کتاب های گرامر از سطح مقدمات تا پیشرفته تقسیم بندی می‌شوند. اگر هنوز نمی‌دانید در چه سطحی قرار دارید، پس لازم است مطلب  نمونه سوالات تعیین سطح زبان انگلیسی با جواب pdf را مطالعه کنید.

برخی از آموزشگاه های زبان از کتاب های خاص و مخصوص خودشان برای آموزش زبان استفاده می‌کنند. اما به این معنی نیست که شما نباید کتاب های دیگر را مطالعه کنید. انتخاب کتاب در موسسات زبان غالبا به خاطر قرارداد با نشریه است و کمتر به مسئله کیفیت آن توجه می‌شود. حال آنکه شما می‌توانید با توجه به سطحی که دارید برای پیشرفت زبان انگلیسی و تقویت گرامر از کتاب های دیگری که قصد داریم به شما معرفی کنیم، استفاده کنید. در ادامه برخی از مشهورترین و بهترین ها را به شما ارائه خواهیم داد.

آشنایی با کتاب English Grammar in Use

شاید بتوان کتاب English Grammar in Use را معروفترین و بهترین کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی دانست. این کتاب مورد تایید بسیاری از اساتید و پروفسورهای زبان انگلیسی در جهان است. Grammar in Use تا چندین سال پرفروش ترین کتاب گرامر انگلیسی در سطح جهان بوده است. این کتاب که محصول شگفت انگیز انتشارات کمبریج است به دلیل ویژگی های خاصی که دارد شهرت یافته است.

تعیین سطح از مبتدی تا پیشرفته، جامع بودن در ارائه قواعد مفید و مهم، کامل بودن در نحوه تدریس، ارائه اصلی ترین ساختارهای زبان انگلیسی، دسته بندی انواع لغات و اصطلاحات، خلاصه هر چه از خوبی این کتاب بگوییم کم گفته ایم. البته یک نکته مهم و یا یک عیب اساسی در این کتاب وجود دارد. اگر به دنبال یادگیری دقیق قواعد و اصول هستید، این کتاب برای شما عالی است. مخصوصا برای کسانی که قصد گرفتن مدارک مختلف دارند. اما اگر به دنبال جنبه کاربردی بودن و عملیاتی بودن قواعد هستید، لازم است کتاب های دیگر را هم به همراه این کتاب مطالعه کنید.

کتاب گرامر زبان انگلیسی (1)

از صفر تا متوسط با کتاب Fundamentals of English Grammar

اگر در زبان انگلیسی صفر صفر و یا حتی زیر صفر هستید و می‌خواهید یک مسیر تازه و خوب را شروع کنید از کتاب گرامر Fundamentals of English Grammar غافل نشوید. یک کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی عالی برای کسانی که می‌خواهند از هیچ به متوسط برسند. نکته جالب این کتاب این است که قواعد و دسته بندی های آن به صورتی است که از شما یک زبان آموز مسلط می‌سازد. شاید به همین جهت است که این کتاب برای کسانی که می‌خواهند در آزمون هایی مانند تافل و آیلتس شرکت کنند توصیه می‌شود. در این زمینه می‌توانید از مطلب بهترین آموزشگاه آیلتس در اصفهان هم دیدن کنید و اطلاعات مفیدی را دریافت کنید.

این کتاب 480 صفحه ای یکی از بهترین منابع برای کسانی است که می‌خواهند به صورت خودآموز زبان یاد بگیرند. متن ساده و روان، دسته بندی مناسب و سطح متوسط باعث محبوبیت بالای آن شده است. به عنوان مثال در این کتاب بخش اول و دوم را درباره زمان ها یاد خواهید گرفت. در بخش سوم سراغ افعال می‌روید. در مطلب انواع فعل در زبان انگلیسی از اهمیت و انواع افعال صحبت کرده ایم. در حین دروس سوالات مختلفی از شما پرسیده می‌شود که یک آزمون مناسب برای محک زدن دانسته های شماست. پاسخ این سوالات هم در آخر کتاب موجود است.

کتاب گرامر زبان انگلیسی (2)

معروف و پرکاربرد مثل کتاب English Grammar Azar

با یکی دیگر از مجموعه کتاب های مشهور و پرکاربرد در میان انواع کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی آشنا شوید. کتاب English Grammar Azar یکی از بهترین مجموعه کتاب ها برای شروع آموزش زبان از پایه تا پیشرفته است. این کتاب هم اکنون در بسیاری از موسسات زبان و مراکز آموزشی استفاده و تدریس می‌شود. نکته جذاب این کتاب تعاملی بودن آن و سعی در ایجاد برقراری ارتباط با مخاطب و زبان آموز است. نکات دقیق و کاربردی و قواعد مهم گرامری چیزهایی است که در پایان هر درس نصیب شما می‌شود.

کتاب گرامر زبان انگلیسی (3)

با کتاب Longman بهتر صحبت کنید و بنویسید

کمتر کتابی در میان انواع کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی مانند کتاب Longman به مکالمه و نوشتار زبان آموزان توجه کرده است. یک کتاب معروف و بسیار پرطرفدار که انواع قواعد و گرامر را به زبانی ساده و جذاب توضیح داده است. در این کتاب هدف اصلی تقویت مکالمه و نوشتار است و تمرین های بسیار جالبی هم برای این هدف در نظر گرفته شده است. اگر به دنبال یادگیری جملات مهم و کاربری و همچنین نحوه استفاده از آنها هستید و می‌خواهید دستورات زبانی را در یک جمله دقیق و درست به کار ببرید، این کتاب به شما کمک خواهد کرد. نکته جالب دیگری که در این کتاب وجود دارد آموزش بیش از 3000 کلمه است که باعث گسترش و تقویت دایره لغات شما خواهد شد.

کتاب گرامر زبان انگلیسی (4)

مثل یک بومی انگلیسی یاد بگیرید با کتاب English Grammar Drills

اگر به دنبال یک کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی هستید که مشکلات شما را درک کرده باشد و برای آن راه حل ساخته باشد پس با English Grammar Drills آشنا شوید. با این کتاب یاد می‌گیرید چگونه مثل یک بومی انگلیسی زبان، جمله بندی کنید و ساختار جملات را بشناسید. تمرینات و شیوه تدریس این کتاب بسیار جذاب و به روز است و همچنین به تایید بسیاری از اساتید ادبیات و زبان انگلیسی در آمده است. در این کتاب سعی شده است به مشکلات و مسائلی پرداخته شود که زبان آموزان با آن سر و کله می‌زنند. پس برای یک بار هم که شده این کتاب را مطالعه کنید.کتاب گرامر زبان انگلیسی (5)

وب سایت به آموز بهترین مسیر یادگیری زبان انگلیسی

انگلیسی در دنیای امروز یک ابزار بسیار مهم و کاربردی در هر زمینه و فعالیتی است. این زبان نه تنها می‌تواند یک وسیله برای برقراری ارتباط باشد بلکه می‌تواند به عنوان یک منبع عالی برای کسب درآمد هم شناخته شود. در دوره های آموزش زبان انگلیسی در وب سایت آموزشی به آموز توضیح داده ایم که چگونه با این زبان می‌توانید به پول و موفقیت برسید. در به آموز همه چیز در جهت رشد و یادگیری شما قرار گرفته است. بهترین آموزش ها و مناسب ترین دوره ها با کمترین هزینه حال در تلفن همراه شماست.

ما برای لحظه های شما هم برنامه ریزی کرده ایم. اگر مطلب تقویت زبان در نوروز را مطالعه کنید به خوبی متوجه می‌شوید که ما به دنبال استفاده مفید از زمان هستیم. شما عزیزان هم اکنون می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید. همچنین اگر در زمینه معرفی کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی سوالات و مشکلاتی دارید می‌توانید با ما در میان بگذارید. کارشناسان ما پاسخ شما را در زمان کوتاهی خواهند داد.

ممنون از شما 😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: