بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

فهرست مطالب

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی کدامند؟

فیلم دیدن باعث می‌شود که با دنیای ترک زبان‌ها بهتر و دقیق تر آشنا شوید. اما لازمه این کار این است که ابتدا با اصطلاحات و جملات خاص آنها آشنا شوید. به عنوان مثال در مطلب اصطلاحات نوروز به زبان ترکی برخی از جملات و کلمات مربوط به تبریک عید را در اختیار شما قرار داده ایم.

یکی از بهترین راه ها برای یادگیری یک زبان، تماشای فیلم های آن کشور است. این کار فواید ویژه‌ای دارد که در ادامه بیشتر راجع به آن توضیح خواهید داد. این مسئله در زبان ترکی استانبولی نیز وجود دارد. پیدا کردن فیلم های انگلیسی زبان برای یادگیری زبان انگلیسی راحت است. اما بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی کدام فیلم ها هستند؟ آیا هر فیلم زبان ترکی را می‌توان دید و از آن در جهت تقویت زبان ترکی بهره برد؟ برای سطوح مختلف زبان کدام فیلم ها مناسب است؟ این سوالات دغدغه های مهم بسیاری از زبان آموزان است. قصد داریم در ادامه بهترین راهنمایی ها را برای رسیدن به جواب این پرسش ها به شما ارائه دهیم. همراه ما باشید.

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی
بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

چرا برای یادگیری زبان فیلم ببینیم؟

شاید بپرسید چرا باید بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی را بدانید؟ اصلا فیلم دیدن چه کمکی به یادگیری زبان می‌کند. چند سال پیش بود که یکی از موسسات آموزش زبان در یکی از دانشگاه های مطرح آمریکا، روی رابطه فیلم و یادگیری زبان تحقیق کرد. طبق این تحقیقات، تماشای فیلم سینمایی یا حتی سریال با زیرنویس یا بدون زیرنویس آثار مثبتی در جهت یادگیری یک زبان دارد. در واقع شما زمانی که فیلم می‌بینید، وارد دنیای آن فیلم می‌شوید. دنیایی که با زبان آنها صحبت می‌شود. گفتگوها را می‌شنوید، با لهجه ها و نحوه اداء حروف آشنا می‌شوید. به صورت کلی می‌توان خواص یادگیری زبان ترکی استانبولی با فیلم را به این صورت دسته بندی کرد:

  • افزایش قدرت شنیداری
  • آشنایی با نحوه ادای حروف
  • گسترش دامنه واژگان
  • آشنایی با اصطلاحات
  • آشنایی با شیوه های گویش و زبان بدن

چندتا از بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

همانطور که اشاره کردیم، پیدا کردن فیلم های با زبان انگلیسی برای تقویت زبان بسیار ساده است. اما در زبان های دیگر این چنین نیست. به همین جهت قصد داریم بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی را به شما معرفی کنیم. هر کدام از این فیلم ها دارای واژگانی هستند که برای سطوح مختلف بسیار مناسب هستند. در ضمن این فیلم ها جذاب و سرگرم کننده هم هستند. پس با یک تیر دو نشان بزنید. هم لذت ببرید و هم یاد بگیرید.

فیلم برای آموزش زبان ترکی
فیلم برای آموزش زبان ترکی
  • استانبول یونایتد

نام این فیلم خود گویای مطلب است. استانبول یونایتد یکی از بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی است. این فیلم محصول مشترک ترکیه و آلمان است. استانبول سیتی، فیلم طنز ترکی استانبولی است که در واقع روایتی از زندگی واقعی مردم ترکیه است. پس می‌توانید حدس بزنید که تماشای آن تا چه اندازه می‌تواند برای شما مفید باشد. در این فیلم متوجه می‌شوید که از هر اصطلاح در چه حالتی و در چه لحظه ای باید استفاده کنید. این فیلم برای زبان آموزانی که مدت کوتاهی است یادگیری زبان ترکی استانبولی را آغاز کرده اند مناسب می‌باشد.

فیلم دختری با روسری قرمز را هر زبان آموز ترکی استانبولی باید ببینید. این فیلم نه تنها بسیار سرگرم کننده و جذاب است بلکه از نظر آموزشی هم بسیار مناسب است. دختری با روسری قرمز در ژانر رمانتیک و عاشقانه است. پس اگر می‌خواهید اصطلاحات ارتباطی و عاشقانه ترکی را یاد بگیرید، این فیلم را حتما ببینید. همانطور که گفتیم، این فیلم سینمایی برای کلیه سطوح زبان ترکی استانبولی مناسب است.

فیلم آموزشی ترکی استانبولی
فیلم آموزشی ترکی استانبولی
  • موستانگ (اسب وحشی)

موستانگ یکی از بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی است که نه تنها یک مرتبه بلکه چند مرتبه باید آن را تماشا کنید. این فیلم در ژانر درام ساخته شده است و بیانگر مشکلات خاصی در رابطه با مسائل جنسیتی است. جالب است بدانید موستانگ جوایز متعددی را به دست آورده است. این فیلم به دلیل وجود برخی از اصطلاحات خاص، برای زبان آموزان سطح متوسط پیشنهاد می‌شود.

  • خواب زمستانی

اگر به دنبال یک فیلم خاص و فوق العاده برای ارتقاء زبان ترکی استانبولی هستید، خواب زمستانی را فراموش نکنید. فیلم سینمایی خواب زمستانی یکی از فیلم های جذاب در صنعت فیلم سازی ترکیه است. موضوع این فیلم درام و اجتماعی است. کلمات و اصطلاحات موجود در این فیلم کمی پیچیده و خاص هستند. پس اگر زبان آموز در سطح مبتدی هستید، این فیلم کمی برای شما سخت خواهد بود. اما برای زبان آموزان سطح پیشرفته بسیار مناسب و جذاب است.

حال نوبت شماست که بگویید کدام یک از فیلم های ترکی را دیده اید. کدام فیلم سینمایی ترکی برای تقویت زبان ترکی استانبولی را پیشنهاد می‌کند؟ تجربه های خود را در بخش نظرات با ما مطرح کنید.

بهترین دوره آموزش زبان ترکی استانبولی
بهترین دوره آموزش زبان ترکی استانبولی

 

به آموز بهترین مسیر یادگیری زبان ترکی استانبولی

بعد از بیان برخی از بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی یک پیشنهاد جذاب برای شما داریم. زبان ترکی استانبولی یکی از خاص ترین و جذاب ترین زبان ها در دنیاست. اما این زبان نیز مانند همه زبان های دیگر دارای پیچیدگی ها و ظرافت های خاصی است. اگر به دنبال یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل هستید، مجموعه به آموز (BEHAMOUZ) را به خاطر بسپارید. این مجموعه آموزشی بهترین دوره های آموزش زبان ترکی را به صورت تضمینی برگزار می‌کند. در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنید. بهترین آموزش ها را ببینید و از تجربه های واقعی و نکات مفید بهره مند شوید.

 

پرسش های متداول

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی برای شما جذاب بود؟ در یادگیری زبان به همراه فیلم سوالاتی وجود دارد که در بسیاری از مواقع پاسخ داده نمی‌شود. این سوالات جزئیات کوچک اما مهمی هستند که می‌توانند در راه یادگیری بسیار مفید باشند. به عنوان مثال:

  • فیلم ترکی استانبولی را با زیرنویس ببینیم یا بدون آن؟

قطعا اگر در سطوح ابتدایی یادگیری زبان ترکی استانبولی باشید، دیدن فیلم بدون زیرنویس کمک چندانی به شما نمی‌کند. زبان ترکی دنیای بزرگی است که همیشه اصطلاحات تازه ای در آن برای یادگیری وجود دارد. پس بهتر است در ابتدا این فیلم ها را با زیرنویس ببینید.سپس در سطوح پیشرفته، زیرنویس را حذف کنید اما اگر معنی کلمه ای را متوجه نشدید، عبور نکنید. صبر کنید، جستجو کنید و آن را یاد بگیرید.

  • بهترین شیوه دیدن فیلم برای یادگیری زبان ترکی استانبولی چگونه است؟

ما بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی را شما معرفی کردیم. در دیدن این فیلم ها هیچ محدودیتی وجود ندارد. اما یک توصیه حرفه ای برای دریافت نتیجه بهتر به شما ارائه می‌دهیم. استفاده از دو زیرنویس به زبان فارسی و ترکی حرکت هوشمندانه ای برای آشنایی بیشتر با کلمات است. به راحتی می‌توانید با نرم افزارهای کی ام پلیر و پات پلیر این حرکت را انجام دهید. با این کار با املای کلمات هم آشنا خواهید شد.

  • آیا تماشای فیلم ترکی استانبولی سطح زبان ما را بالا می‌برد؟

هدف از شرکت در کلاس های زبان و تماشای فیلم های ترکی استانبولی، یادگیری زبان است. بهترین مرجع برای این کار مردم کشور ترکیه هستند. توجه به نوع صحبت کردن، ادای کلمات و زندگی روزمره آنها، می‌تواند قدرت یادگیری شما را افزایش دهد.

  • آیا تماشای فیلم به تنهایی می‌تواند برای یادگیری زبان کافی باشد؟

برای اینکه بتوانید از فیلم دیدن و یا آموزش ها بهترین استفاده را ببرید، باید یک سری اطلاعات زمینه ای داشته باشید. مثلا در مطلب اصطلاحات ترکی در فرودگاه و پرواز اصطلاحات و کلمات خاص مربوط به فرودگاه را بیان کرده ایم که دیدن آن خالی از لطف نیست.

تماشای فیلم و استفاده از دیگر روش ها، تنها ابزار مناسبی برای یادگیری زبان ترکی استانبولی هستند. اما مهمتر از اینها نحوه استفاده از این ابزار است. فیلم دیدن بسیار خوب است، اما کافی نیست.

ممنون از شما 😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: