یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل - به آموز

یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل | بهترین روش یادگیری زبان ترکی

روش های یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل

ترکیه یکی از همسایگان جذاب ایران برای مسافرت است. سالانه تعداد بسیار زیادی از ایرانیان به اهداف مختلف مانند تفریح، اقامت و زندگی و یا کار و تجارت به این کشور سفر می‌کنند. قطعا زمانی که زبان یک کشور را بلد باشید بسیار راحت تر و بهتر می‌توانی به اهداف خود برسید. یادگیری زبان ترکی جزو لیست علاقه مندی های افراد زیادی است. اما به دلیل‌های مختلفی مانند نداشتن وقت یا نبود آموزشگاه خوب در نزدیکی محل زندگی، این آرزو دست نیافتنی شده است. اگر به دنبال یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل هستید، در این مطلب همراه ما باشید. ما به شما بیان خواهیم کرد که چگونه می‌توان در مدت زمانی کوتاه و با هزینه ای بسیار کم، ترکی استانبولی را مثل بلبل حرف بزنید.

روش های یادگیری زبان استانبولی در منزل
روش های یادگیری زبان استانبولی در منزل

اهمیت یادگیری زبان استانبولی

ابتدا شاید این دغدغه و سوال برای بسیاری از افراد به وجود بیاید که چرا باید یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل را دنبال کنیم؟ این کار چه فایده و مزایایی برای ما دارد؟ آیا ارزش هزینه کردن و وقت گذاشتن را دارد؟ در این زمینه افراد به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول کسانی هستند که هدفشان از یادگیری این زبان مشخص است. این افراد غالبا رفت و آمدهای تفریحی و کاری زیادی در کشور ترکیه دارند. یک ضرب المثل معروف فرانسوی می‌گوید یادگیری زبان یک کشور، وارد شدن به دنیای مردم آن است. این دسته از افراد با استفاده از زبان استانبولی می‌توانند راحت تر تجارت کنند، در ترکیه زندگی کنند و تعامل خود را افزایش دهند.

اما دسته دوم افرادی هستند که شاید کمتر از دسته اول هدف شخصی داشته باشند. این افراد ممکن است حتی تا به حال ترکیه را ندیده باشند و یا قصد رفتن به آنجا را نداشته باشند. یادگیری زبان ترکی استانبولی چگونه به آنها کمک می‌کند؟ روابط تجاری، فرهنگی و توریستی ایران و ترکیه بسیار قوی است. بسیاری از شرکت ها و مجموعه های تجاری، تورها، بازرگان ها و… به مترجم های مسلط به زبان ترکی برای استفاده های مختلف نیازمند هستند. پس در واقع یادگیری این زبان به معنای کسب درآمد بسیار خوب است.

 

اهمیت زبان ترکی استانبولی
اهمیت زبان ترکی استانبولی

 

انواع روش های یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل

برای یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل روش ها و راه ها و ترفندهای مختلفی وجود دارد. البته این روش ها باید به صورت هدفمند، مداوم و نظارت شده باشد که بهتر به نتیجه برسد. در ادامه برخی از این روش ها را برای شما ذکر خواهیم کرد. لازم به ذکر است شرط موفقیت در تمام این روش ها، اراده و استمرار به یادگیری است.

 

  • الفبای ترکی را یاد بگیرید

اولین قدم برای یادگیری هر زبانی آشنایی با حروفی است که به آن زبان سخن گفته می‌شود. زمانی که شما حروف و نحوه اداء آنها را ندانید هیچگاه نمی‌توانید بر یک زبان مسلط شوید. این مسئله در زبان ترکی استانبولی حساس تر است. زیرا در این زبان اگر نحوه بیان کردن حرفی اشتباه باشد، کل ساختار و معنی کلمه از بین می‌رود. در الفبای ترکی کلیه حروف انگلیسی لاتین وجود دارد. اما در صدای حروف تفاوت هایی وجود دارد که یادگیری آنها الزامی است. به عنوان مثال: حرف C در ترکی با صدای J در انگلیسی بیان می‌شود. صداسازی ها و نحوه تولید اصوات در زبان ترکی استانبولی بسیار مهم است. اگر می‌خواهید مانند مردم استانبول صحبت کنید، توجه به این بخش بسیار مهم است.

 

  • دستورهای جمله سازی را یاد بگیرید

یکی از مهمترین کارها در یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل توجه به قاعده های جمله سازی است. شما هر تعداد هم کلمه ترکی بلد باشید تا زمانی که نتوانید آنها منظم کنید و در قالب یک جمله صحیح بیان کنید، فایده ندارد. قواعد این زبان مانند زبان های دیگر سخت و پیچیده نیست. البته که مانند هر زبانی، ترکی استانبولی هم ظرافت های خاص خود را دارد. به عنوان مثال در این زبان فعل در آخر جمله قرار می‌گیردو مشابه زبان آلمانی. همچنین باید توجه ویژه ای به ضمایر داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

 

  • از منابع کمکی راهنمایی بگیرید

وب سایت ها و برنامه هایی وجود دارد که می‌توانید از طریق آنها به یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل کمک کنید. به عنوان مثال سایت http://tdk.gov.tr/ یک منبع عالی برای دریافت لغت نامه ها و دستورهای زبان ترکی استانبولی است. استفاده از کتاب های لغت هم گزینه خوبی است. شبکه های اجتماعی ترکی نیز یکی از بهترین مکان ها برای یادگیری بهتر است. گروه ها، صفحات و تالارهای گفتگوی ترکی که را می‌شناسید از طریق قسمت نظرات با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

 

  • با زبان ترکی استانبولی زندگی کنید

شما باید بدانید در هر لحظه ای و در هر مناسبتی ترک زبان های ترکیه از چه کلمات و جملاتی استفاده می‌کنند. آشنایی با این اصطلاحات به شما کمک می‌کند دقیق تر با زبان واقعی ترکی استانبولی آشنا شوید. به عنوان نمون مطلب اصطلاحات نوروز به زبان ترکی را مطالعه کنید تا با فرهنگ لغت عید در ترکیه آشنا شوید.

اگر می‌خواهید به راحتی ترکی استانبولی را یاد بگیرید، باید در آن غرق شوید. عده ای سوال می‌پرسند که چقدر زمان در روز برای برای یادگیری این زبان باید صرف کنند؟ یادگیری کامل یک زبان به این صورت نیست. شما باید زبان استانبولی را در تمام زندگی خود جاری کنید. فیلم های ترکی ببینید تا با نحوه اداء کلمات و بیان جمله ها آشنا شوید. آهنگ ترکی گوش کنید تا گوشتان به شنیدن کلمات ترکی عادت کند. در شبکه های اجتماعی با ترک زبان ها صحبت کنید و سعی کنید مکالمه ترکی برقرار کنید. از بد صحبت کردن نترسید، این ابتدای راه شماست. خلاصه باید به جایی برسید که حتی ترکی فکر کنید. اینگونه می‌توانید ذهن خود را با این زبان هماهنگ کنید.

 

  • از دوره های آنلاین استفاده کنید

برای یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل هیچ چیز مانند یک دوره‌ی حرفه ای به کارتان نمی‌آید. خودآموز خواندن یک زبان ممکن است بسیار فرسایشی باشد. در حالی که ممکن است در این مسیر خسته شوید، بی اهمیت شوید و یا یادگیری را متوقف کنید. استفاده از کلاس ها و دوره های زبان حرفه ای و مفید، می‌تواند چندین پله شما را جلوتر ببرد. از آنجایی که زبان ترکی استانبولی یک زبان خاص است و در هر موسسه زبانی تدریس نمی‌شود. پیدا کردن یک کلاس خوب و حرفه ای ممکن است کمی سخت باشد. یادگیری زبان بسیار حساس است و اگر از اساتید خبره آن را یاد نگیرید، تا همیشه مشکل خواهید داشت. برای رفع این دغدغه چه باید کرد؟

 

دوره یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل
دوره یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل

 

دوره های یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل

دیگر نگران هزینه و یا نبود کلاس های زبان ترکی نباشید. یادگیری زبان ترکی استانبول در منزل ممکن شد. در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنید و در عوض به صورت حرفه ای زبان استانبولی یاد بگیرید. مزایای دوره های به آموز بسیار زیاد است. دوره آموزش زبان ترکی استانبولی در این دوره از بهترین و پیشرفته ترین متد روز برای آموزش استفاده شده است. روش هایی که در این دوره آموزش داده می‌شود، کاملا کاربردی و عمل شدنی است. ما به شما یاد خواهیم داد که چگونه به راحتی و با شیرین ترین و جذاب ترین روش ها، زبان ترکی را یاد بگیرید. در واقع به کلامی ساده تر، پس از این دوره ها، تضمین صحبت کردن به ترکی استانبولی به راحتی آب خوردن وجود دارد.

 

چرا ترکی استانبولی یاد بگیریم؟

تا اینجا صحبت ها و راهنمایی های ما را در مورد یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل مطالعه کردید. حالا نوبت شماست. شما بگویید که اهمیت یادگیری این زبان در چه جاهایی بیشتر است؟ از تجربه های خود در یادگیری این زبان بگویید. همچنین می‌توانید سوالاتی که ذهنتان را مشغول کرده است بپرسید. مشاوران ما در سریعترین زمان ممکن پاسخ شما را خواهند داد و شما را در گرفتن تصمیم درست یاری خواهند کرد.

یک ستاره <> پنج ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: