youtube seo

آموزش جامع سئو یوتیوب (کامل و کاربردی)

سئو یوتیوب؛ مسیر اصلی دیده شدن

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که ویدیویی در یوتیوب و کانال خود آپلود کنید، اما این ویدیو بازدید کمی داشته باشد و یا در جستجوهای مرتبط نمایش داده نشود. قطعا از این موضوع کلافه و ناراحت خواهید شد. دلیل اینکه ویدیوهای برخی از کاربران بیشتر دیده می‌شود چیست؟ کلید حل این معما در یاد گرفتن سئو یوتیوب است. اگر با این کلمه آشنایی ندارید، نگران نباشید. ما به شما یاد خواهیم داد ویدیو و کانال یوتیوب خود را سئو کنید و به راحتی بازدید کننده جذب کنید. در ادامه همراه ما باشید تا دنیای اطلاعات شما را زیر و رو کنیم. همچنین اگر هنوز کانال و صفحه ای در یوتیوب راه اندازی نکرده اید، می‌توانید از مطلب آموزش ساخت کانال یوتیوب دیدن کنید.

سئو یوتیوب
سئو یوتیوب

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

قبل از اینکه با سئو یوتیوب آشنا شویم، ابتدا لازم است اطلاعاتی راجع به کلمه سئو و معنای آن بدانیم. سئو یا SEO مخففی از کلمه ی Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت است. بیاید کار را سخت نکنیم و خودمانی صحبت کنیم. سئو به معنای جذب بازدید کننده و مشتری است. اما چگونه؟ در واقع سئو یک علم  و دانش است که در قسمت های مختلف اینترنت استفاده می‌شود. مثلا سئو سایت برای سایت ها، سئو اینستاگرام و یوتیوب برای این نرم افزارهای اجتماعی است. سئو در واقع مجموعه اقداماتی است که انجام دادن آن باعث می‌شود که گوگل یا یوتیوب شما را به عنوان یک کاربر مفید شناسایی کرده و در جستجوها به دیگران نشان دهد. اگر سئو را به خوبی انجام دهید، بازدیدهای شما روز به روز بیشتر خواهد شد.

در مقابل اگر سئو نکنید، یا ضعیف باشید، از الگوریتم خارج شده و به گوشه‌ی تنهایی خواهید رفت. با انجام دادن سئو می‌توانید دیده شوید، معروف شوید، فروش داشته باشید و به درآمد برسید. شرکت های مختلف مانند گوگل و یوتیوب برای اینکه بتوانند از میان میلیون ها کاربر، سایت ها و کانال های مفید را انتخاب کنند، یک سری قوانین وضع کرده اند که به آن الگوریتم می‌گویند. طبق این الگوریتم، اگر شما از یک سری روش ها و قوانین پیروی کنید، می‌توانید به راحتی در میان افراد برتر قرار بگیرید.

سئو چیست؟
سئو چیست؟

آموزش سئو یوتیوب از صفر تا صد

سئو یوتیوب در مقابل سئو سایت از پیچیدگی و سختی کمتری برخوردار است. به راحتی با کمی دقت می‌توانید خودتان را وارد الگوریتم یوتیوب کنید. با این کار به راحتی می‌توانید در حوزه فعالیت خود بیشتر دیده شوید و آمار بازدید خود را افزایش دهید. همچنین می‌توانید به اهداف بزرگ تری مانند کسب درآمد کافی از این پلتفرم جذاب برسید. البته لازم به ذکر است سئو می‌تواند پل عبور و نردبان شما باشد، کار اصلی را باید خودتان انجام دهید.

فعالیت شما باید در یوتیوب آنقدر جذاب باشد که مخاطبان را به سمت خود بکشاند. برای یاد گرفتن این کار و پی بردن به ترفندهای آن از مطلب آموزش یوتیوبری دیدن کنید. برای سئو کردن ویدیو یوتیوب باید ابتدا نکات مهمی را رعایت کنید. در ادامه قصد داریم این نکات را با یکدیگر بررسی کنیم.

کلمه کلیدی مناسب داشته باشید

اولین و مهمترین قدم برای سئو یوتیوب پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب است. کلمه کلیدی یعنی کلماتی که مربوط به حوزه کاری شما هستند و می‌خواهید کاربرها از طریق سرچ این کلمات به کانال شما برسند. مثلا اگر پلیر کالاف دیوتی موبایل هستید، باید مطالب خود را حول محور این موضوع انجام دهید. مثلا باید در حوزه آموزش کالاف دیوتی موبایل یا ترفندهای کالاف دیوتی موبایل مطلب تهیه کنید. به دست آوردن کلمات کلیدی مناسب کار سختی نیست. شما می‌توانید یک موضوع را روی چند کلمه کلیدی سئو کنید. برای این کار ترفندهای ساده ای وجود دارد.

  1. وارد یوتیوب شوید، در قسمت سرچ موضوع ویدیو خود را وارد کنید. مثلا کالاف دیوتی موبایل، پیشنهادات و کلماتی که برای شما بالا می‌آورد، پر جستجو ترین و پربازدیدترین کلمات آن حوزه هستند. از این کلمات حتما استفاده کنید.
  2. سراغ افراد مشهور در این زمینه بروید. ببینید آنها برای اینکه ویدیو خود را سئو کنند از چه کلماتی استفاده کرده اند. به زبانی از تجربه آنها درس بگیرید. بر این اساس می‌توانید مطلب بهترین یوتیوبر های ایرانی را مشاهده کنید.
  3. واژه مورد نظر را در گوگل سرچ کنید و کلمات پیشنهادی گوگل را مشاهده کنید. توجه کنید سرچ از گوگل یکی از پر استفاده ترین مسیرها برای افزایش بازدید است.

در مرحله بعدی لیستی از کلمات کلیدی را بنویسید. در ابتدا برای اینکه بتوانید وارد عرصه رقابت شوید بهتر است از کلمات کلیدی ساده تر و کم رقیب تر شروع کنید. سپس بعد از بالارفتن آمار ویو، سراغ کلمات سخت تر هم بروید.

آموزش سئو یوتیوب
آموزش سئو یوتیوب

عنوان ویدیو را سئو کنید

عنوان ویدیو یکی از مهمترین بخش ها در سئو یوتیوب است. عنوان اولین چیزی است که کاربر می‌بیند. همچنین یوتیوب بر اساس عنوان ها مطالب را می‌سنجد. عنوان نویسی نیز دارای قواعدی است که باید رعایت کنید.

به عنوان نمونه:

  • عنوان باید حاوی کلمه کلیدی اصلی باشد
  • جذابیت و برانگیختن حس کنجکاوی در عنوان مهم است
  • حداقل 5 کلمه باشد
  • مختصر بنویسید و مفهوم را سریع منتقل کنید
  • از پسوندهایی مانند تاریخ سال مانند 2022 یا وقایع مختلف مانند روز ولنتاین استفاده کنید
  • سعی کنید مخاطب را تحریک کنید و آن را وارد به وارد شدن به ویدیو کنید

توضیحات یا دیسکریپشن را جدی بگیرید

در سئو یوتیوب دیسکریپشن بسیار مهم است. اگر توضیحات مربوط به ویدئو را کامل و دقیق توضیح دهید به یوتیوب در شناسایی و دسته بندی ویدیو کمک خواهید کرد. اما سوال اصلی این است، چگونه دیسکریپشن بنویسیم؟ مانند نوشتن عنوان، در توضیحات ویدیو هم لازم است یک سریه نکته کوچک اما مهم را رعایت کنید.

  • استفاده کردن از کلمه کلیدی در ابتدای جمله
  • استفاده از حداقل 250 کلمه برای توضیح
  • رعایت چگالی کلمه کلید (2 الی 4 مرتبه تکرار کنید)
  • در میان توضیحات سعی کنید به پلی لیست ها و دسته بندی های کانال خود لینک دهید
  • متن را طوری تمام کنید که مخاطب ترغیب به نظر دادن شود

از تگ حتما استفاده کنید

تگ در واقع یکی از ارکان سئو یوتیوب است. هر چند نمی‌توان آنها را در کنار عنوان و دیسکریپشن دانست، اما در سئو این جزیئات هستند که کار را جلو می‌برند. سراغ ویدیوهای پرطرفدار در زمینه فعالیت خود بروید، تگ ها را بررسی کنید و سعی کنید از آنها استفاده کنید. تگ باید مرتبط با موضوع ویدیو باشد. در میان تگ ها کلمه کلیدی اصلی نیز وجود داشته باشد. یک تگ را چند بار تکرار نکنید. چند تگ درباره موضوع اصلی ویدیو و چند تگ درباره موضوع فرعی آن قرار دهید.

جذابیت کار خود را بالا ببرید

سئو زمانی جواب می‌دهد که ابتدا ویدیو شما قوی باشد. شما باید بتوانید مخاطب را پای فیلم خود میخکوب کنید. سئو در واقع کاربران را به سمت شما هل می‌دهد، نگهداری و جذب دائمی آنها کار اصلی شماست. برای این کار باید از تمامت تجهیزات و امکانات استفاده کنید. یکی از چیزهایی ویدیو را جذاب می‌کند، وسایل مخصوص آن است. برای آشنایی بیشتر با این بخش می‌توانید از مطلب وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن استفاده کنید.

آموزش یوتیوبری
آموزش یوتیوبری

یادگیری صفر تا صد ترفندهای یوتیوب در وب سایت به آموز

با یاد گرفتن سئو یوتیوب قدم بسیار بزرگی در جهت موفقیت در این نرم افزار جهانی برداشته اید. اما این تمام ماجرا نیست. یوتیوب دنیای بزرگی است که در آن کوچه و پس کوچه زیاد دارد. کمبود یک مرجع مناسب و دقیق برای آموزش کامل این نرم افزار در سایت های ایرانی حس می‌شد. به همین جهت مجموعه به آموز تصمیم گرفت در این مسیر قدم بردارد. ما آموزش های مختلفی را از صفر تا صد در اختیار شما قرار داده ایم. مثلا می‌توانید از مطلب انتخاب موضوع کانال یوتیوب + لیست موضوعات پرطرفدار دیدن کنید و ایده شروع کار خود را پیدا کنید.

ما همچنین ترفندهای پنهان این نرم افزار را مانند آموزش دانلود از یوتیوب را نیز در اختیار شما قرار داده ایم. همه چیز آماده است تا شما به موفقیت و کسب درآمد پرواز کنید. اگر فکر می‌کنید در زمینه سئو کردن کانال خود دچار مشکل هستید و یا مطلبی برای شما ایهام دارد، در بخش نظرات از ما بپرسید. کارشناسان در سریع ترین زمان به سوال شما رسیدگی خواهند کرد.

ممنون از شما 😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: