ساخت کانال یوتیوب-به آموز

ساخت کانال یوتیوب (کامل ترین آموزش)

ساخت کانال یوتیوب؛ قدمی برای ورود به دنیای آینده

یوتیوب یکی از قدیمی ترین و بزرگترین پلتفرم های اجتماعی مجازی جهان است. این شبکه اجتماعی بر پایه نشر محتوای تصویری و ویدئو کلیپ ها ساخته شده است. کلیه کاربران اینترنت به راحتی می‌توانند با ساخت کانال یوتیوب و ایجاد پنل شخصی، محتوای مورد نظر خود را منتشر کنند. قرار دادن این محتوا در انظار عمومی می‌تواند به غیر از سرگرمی فواید ویژه ای مانند کسب درآمد داشته باشد. در ادامه روش های ساخت یک کانات یوتیوبی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. بهتر از قبل از ورود به این شبکه اجتماعی جذاب و بزرگ، نکات مهمی را که باید رعایت کنید را بدانید. پس همراه ما باشید، زیرا آینده خوبی در انتظار شما خواهد بود.

ساخت کانال در یوتیوب
ساخت کانال در یوتیوب

یوتیوب، تلویزیون آنلاین جهانی

همانطور که متوجه شدید، با بزرگترین و قوی ترین پلتفرم ویدیویی در جهان سر و کار دارید. آیا تا به حال به فکر داشتن کانال و شبکه اختصاصی خودتان بوده اید؟ دیده شدن و معروف شدن می‌تواند شروع یک مسیر مهیج و جذاب در زندگی باشد. اما همانطور که برای هر کاری ابزاری لازم است، موفق شدن در یوتیوب هم به لوازمی احتیاج دارد. اگر با این لوازم آشنا نیستید، مطلب، وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن می‌تواند به شما کمک کند.

یوتیوب مانند یک تلویزیون آنلاین جهانی است. ساخت کانال یوتیوب مانند افتتاح یک شبکه اختصاصی برای شماست. این پلتفرم گنج پنهان فضای مجازی است. استفاده های بسیار مختلفی از این نرم افزار می‌شود. شما می‌توانید بهترین ویدئوهای دنیا را با هر محتوایی در این سایت و نرم افزار پیدا کنید و آن را ذخیره کنید. اگر نمی‌دانید چگونه این کار را انجام دهید، مطلب آموزش دانلود از یوتیوب را مطالعه کنید. در یوتیوب می‌توانید مصرف کننده نباشید و به تولید کنندگان محتوا بپیوندید. این کار می‌تواند شروع کسب درآمد بسیار عالی برای شما باشد. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

روش های ساخت کانال یوتیوب

ساخت کانال یوتیوب با کامپیوتر بسیار ساده و راحت است. اما در این کار نکاتی وجود دارد که دقت کردن به آنها باعث بالا رفتن سرعت و کیفیت می‌شود. توجه داشته باشید، یوتیوب از طرف ایران، با محدودیت هایی مواجه است که برای دسترسی به آن باید از فیلترها عبور کنید. ابتدا لازم است درباره کانال یوتیوب معرفی اجمالی داشته باشیم. کانال یوتیوب، مانند یک بیلبورد بزرگ است که شما در آن مطالب خود را منتشر می‌کنید. داشتن یک کانال خوب اولین قدم برای شروع یوتیوبری است. کانال در یوتیوب مانند پیج در اینستاگرام و دیگر نرم افزارهای شبکه اجتماعی است. در ادامه قدم به قدم در کنار همدیگر یک کانال یوتیوب می‌سازیم.

 

  • قدم اول؛ جیمیل

جیمیل مانند شناسنامه و آدرس شما در اینترنت است. قطعا یوتیوب هم برای شروع فعالیتتان از شما آدرس می‌خواهد. امروزه بسیاری از افرادی که با اینترنت سروکار دارند، یک حساب جیمیل اختصاصی دارند. اما اگر جیمیل ندارید. باید آموز ساخت جیمیل را ببینید. این کار بسیار ساده و راحت است. پس از ساخت جیمیل وارد سایت یوتیوب شوید.

 

  • قدم دوم؛ ثبت نام در یوتیوب

برای ساخت کانال یوتیوب ابتدا باید در خود این پلتفرم ثبت نام کنید. ثبت نام کردن به شما اجازه می‌دهد که به راحتی در یوتیوب گشت و گذار کنید. لایک کنید، دیس لایک کنید، نظر بگذارید، ویدئوهای مورد علاقه خود را ذخیره کنید. کانال های مورد علاقه خود را دنبال کنید و… برای این کار روی صفحه‌ی اصلی سایت، به دنبال گزینه ای به نام Sign In بگردید که غالبا در گوشه‌ی بالای سمت چپ صفحه است. پس از زدن این گزینه، یوتیوب از شما آدرس جیمیل می‌خواهد. اگر جیمیل اختصاصی دارید، وارد کنید. اگر ندارید از طریق  Create an Account یک اکانت جیمیل اختصاصی بسازید. سپس رمز عبور بدهید و وارد مرحله بعد شوید. بعد از تکمیل پروفایل، ساخت اکانت یوتیوب شما به پایان می‌رسد.

ساخت کانال در یوتیوب با سیستم
ساخت کانال در یوتیوب با سیستم

 

  • قدم سوم؛ ساخت کانال

نام و موضوع کانال یکی از بخش های مهم کار است. کسی که می‌خواهد وارد کانال شما شود و از مطالب دیدن کند ابتدا به موضوع و نام کانال توجه می‌کند. اگر در این زمینه ضعیف باشید، کاربران بسیار زیادی را از دست خواهید داد. حتی اگر بهترین ویدیوها را بسازید، تا زمانی که با نام و موضوع جلب توجه نکنید، کار به جایی نخواهید برد. به همین جهت ضروری است مطلب انتخاب موضوع کانال یوتیوب + لیست موضوعات پرطرفدار را مطالعه کنید تا ایده های خوبی در ذهنتان به وجود بیاید.

پس از ساخت اکانت، حال به سراغ ساخت کانال در یوتیوب می‌رویم. در این قسمت روی تصویر پروفایل خود کلیک کنید. منویی باز می‌شود که از طریق آن به حساب کاربری خود دسترسی پیدا می‌کنید. یکی از گزینه ها “Your Channel” می‌باشد. روی آن کلیک کرده و سپس روی گزینه‌ی ” “Create channel کلیک کنید. در این بخش، پروفایل شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید به راحتی آن را تغییر دهید. باید بدانید از چه نام هایی برای کانال خود استفاده کنید که بازدهی بیشتری داشته باشد.  پس از انتخاب نام کانال شما ساخته شده است.

 

  • قدم چهارم؛ اختصاصی کردن کانال

به این نکته توجه داشته باشید، اختصاصی کردن کانال و ساخت حرفه‌ای آن بسیار مهم است. در واقع کانال شما برند و دکور فعالیت شماست. اگر می‌خواهید موفق شوید باید در حرفه‌ای ترین حالت ممکن کانال بسازید. در این رابطه یک توصیه خوب برای شما داریم. شما می‌توانید به جای اینکه آزمون و خطا کنید و روی کانال خود ریسک کنید، از تجربیات دیگران در این زمینه بهره ببرید. به همین جهت به نظر ما لازم است نگاهی به مطلب بهترین یوتیوبرهای ایرانی داشته باشید، تا تجربه های جدیدی به دست آورید.

مراحل ساخت کانال یوتیوب تمام شده است اما این کانال هنوز برای شروع فعالیت آماده نیست. در ادامه روی گزینه‌ی ” Customize Channel” کلیک کنید. کانال یوتیوب مانند فروشگاه و ویترین اختصاصی شماست. باید آن را تزئین کنید تا نظرهای بیشتری را جلب کنید. در این قسمت می‌توانید عکس پروفایل کانال، بنربالایی کانال که چنل آرت هم نامیده می‌شود را عوض کنید.  سپس می‌توانید تنظیمات خود را مانند کشور محل زندگی، کلمات کلیدی و موضوعات اصلی کانال خود را تعیین کنید.

 

ساخت کانال یوتیوب با تلفن همراه
ساخت کانال یوتیوب با تلفن همراه

 

ساخت کانال یوتیوب با گوشی

بسیاری از افراد اکانت یوتیوب را از طریق تلفن همراه خود مدیریت می‌کنند. ساخت کانال یوتیوب با گوشی بسیار ساده است. تقریبا می‌توان گفت کلیه مراحل بالا را باید در تلفن همراه هوشمند خود طی کنید. با این تفاوت که ابتدا لازم است نرم افزار اندرویدی و یا آی او اس، یوتیوب را روی گوشی خود نصب کنید. در این روش نیز برای عبور از محدودیت ها به نرم افزارهای عبور از فیلتر نیاز دارید. بعد از نصب نرم افزار، کلیه مراحل مطلب قبل را طی کنید و اکانت خود را بسازید. لازم به ذکر است که اگر روی تلفن همراه خود اکانت جیمیل نصب کرده باشید، می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید و کار خود را سریعتر پیش ببرید.

بعد از ساخت اکانت، به سراغ ساخت کانال می‌رویم. در نوار بالایی نرم افزار یوتیوب، علامت یک دوربین را مشاهده می‌کنید. روی آن کلیک کنید. در ادامه یوتیوب دو پیشنهاد به شما می‌دهد. یکی از آنها پخش زنده و دیگری ضبط است. روی گزینه ضبط کلیک کنید. در این قسمت یک ویدئو بارگذاری کنید. سپس گزینه‌ی “Create channel ” را فشار دهید و کانال خود را بسازید. اگر در بخشی از مراحل ساخت کانال در یوتیوب به مشکل برخورده اید به راحتی می‌توانید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید. کارشناسان به سرعت به سوال شما پاسخ می‌دهند و شما را تا راه اندازی کانالتان همراهی می‌کنند.

 

آموزش یوتیوبری
آموزش یوتیوبری

چرا باید کانال یوتیوب بسازیم؟

کلیه مراحل ساخت کانال یوتیوب بیان شد. اما هنوز یک سوال اصلی وجود دارد. چرا باید کانال یوتیوب بسازیم؟ ابتدا از خود بپرسید شما می‌خواهید در یوتیوب چه نقشی داشته باشید؟ آیا میخواهید صرفا یک مصرف کننده خالص باشید و فقط مطالب دیگران را بخوانید؟ و یا می‌خواهید خودتان محتوا تولید کنید، فالور جمع کنید، اسمی دست و پا کنید، دیده شوید و کسب درآمد داشته باشید؟ قطعا یوتیوب برای هر دو گزینه مناسب است. اما قطعا در حالت دوم، زندگی شما نیز بهتر خواهد شد. برای این کار اولین قدم ساختن یک کانال اختصاصی برای نشر محتوا است. سپس باید مخاطبین را جذب کنید و خودتان را بالا بکشید. اما چگونه؟

این کار نیز مانند بسیاری از شغل ها، دارای فوت و فن هایی است که باید یاد بگیرید.  استفاده از دوره های آموزش یوتیوبری از به آموز می‌تواند راه یک ساله را برای شما در چند روز خلاصه کند. در این دوره می‌توانید از تجربه ها، ترفندها و کارهایی که باید انجام دهید، مطلع شوید. در واقع به زبانی ساده تر، ما به شما هم ماهی می‌دهیم و هم ماهیگیری را به شما آموزش خواهیم داد.

 

نظر شما چیست؟

آیا می‌توان به راحتی از طریق یوتیوب کسب درآمد کرد؟ ساخت کانال یوتیوب چگونه باعث بهتر دیده شدن می‌شود؟ دلیل مهاجرت بسیاری از سلبریتی ها و افراد مشهور در اینستاگرام به یوتیوب چیست؟ چگونه می‌توان از طریق یوتیوب به درآمد سریع و واقعی رسید؟ همه این سوالات در دوره های آموزشی به آموز پاسخ داده می‌شود. اما دوست داریم نظرات و دیدگاه های شما را نیز در این زمینه بدانیم.

 

یک ستاره <> پنج ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: