اکشن بلاک

رفع سریع اکشن بلاک در اینستاگرام با چند روش آسان

آیا رفع اکشن بلاک در اینستا ممکن است؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد، زمانی که در حال جستجو و گشت و گذار در اینستاگرام هستید، با یک ارور و خطا مواجه شوید. در قسمت بالای این خطا “اکشن بلاک” یا ” action block” نوشته شده است. با وجود این خطا بسیاری از کارها برای شما محدود خواهد شد و این اتفاق ممکن است اعصابتان را خراب کند. در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم، اکشن بلاک در اینستاگرام چیست؟ دلیل بروز این خطا از کجاست؟ و همچنین راه های رفع اکشن بلاک چیست؟ تا پایان مطلب همراه ما باشید تا دیگر با این مشکل استرس زا خداحافظی کنید. توصیه می‌کنیم قبل از هر چیز از مطلب آموزش اینستاگرام دیدن نمایید. در وب سایت آموزشی به آموز، یاد گرفتن هر چیزی ممکن است.

اکشن بلاک در اینستاگرام
اکشن بلاک در اینستاگرام

اکشن بلاک چیست و چگونه رخ می‌دهد؟

اکشن بلاک در اینستاگرام نوعی محدودیت از جانب شرکت است. بر اساس این خطا، بسیاری از فعالیت ها برای شما محدود خواهد شد. به عنوان مثال، ممکن است نتوانید لایک کنید، پست بگذارید، استوری بگذارید، لایو بگیرید و بسیاری از فعالیت های دیگر برای شما محدود شود. اکشن بلاک یک سیستم و فرایند جدی از طرف پلتفرم اینستاگرام است. هدف از ایجاد این خطا، جلوگیری از نفوذ ربات ها، فیک اکانت ها، اسپم ها و کاربران ناامن است.  از کجا بفهمیم اکشن بلاک شده ایم؟ ساده است، هر کاری بخواهید انجام دهید، صفحه ای رو به روی شما باز می‌شود و اعلام می‌کند شما محدود هستید.

در واقع این خطا نوعی پروتکل است که با محدود کردن برخی از امکانات برای برخی از افراد، سعی در واقعی نگه داشتن فضا دارد. در واقع به زبان ساده تر، اکشن بلاک یعنی شما از خطوط قرمز اینستاگرام عبور کرده اید و باید بهای آن را بپردازید. اما این خطوط قرمز چیست؟ این خطا چه زمان هایی اتفاق می‌افتد؟ چه فعالیت هایی باعث بروز اکشن بلاک می‌شود؟ با فهمیدن این دلایل به نحوی می‌توانید از بروز آن جلوگیری کنید.

مشکل اکشن بلاک اینستاگرام
مشکل اکشن بلاک اینستاگرام

دلایل بروز اکشن بلاک چیست؟

قطعا تا زمانی که دلیل یک چیزی را ندانیم، نمی‌توانیم با آن مقابله کنیم. اکشن بلاک در اینستاگرام به دلایل مختلفی به وجود می‌آید. برخی از اوقات با تکرار برخی از فعالیت ها ممکن است دچار اکشن بلاک شوید، در مواقعی نیز ممکن است بدون هیچ اخطار قبلی و در یک لحظه این خطا دامن شما را بگیرد. این فعالیت‌هایی که نباید آنها را انجام دهید، به این شرح هستند:

  • شباهت داشتن به اکانت فیک

مدتی است اینستاگرام به جهت حمایت از حقوق کاربران، به شدت روی اکانت های فیک حساس شده است. اکانت های فیک پیج هایی هستند که فاقد عکس پروفایل هستند و یا عکس پروفایل آنها از خودشان نیست. فعالیت مستمر ندارند، ایمپرشن و ارتباط ضعیفی با اکانت های دیگر دارد. اگر مشخصات پروفایل شما تکمیل نباشد، یعنی شماره تلفن درست یا جیمیل معتبری وارد نکرده باشید، قسمت نام و بیو را پر نکرده باشید، باز هم اینستا شما را به عنوان اکانت فیک شناسایی می‌کند. اکشن بلاک به شدت اکانت های تازه تاسیس را تهدید می‌کند. به محض ساخت اکانت، یک عکس شخصی را پست کنید و روی پروفایل قرار دهید، همچنین کاملا مشخصات را پر کنید. دوستانتان را به مرور فالو کنید و با آنها تعامل داشته باشید.

  • فعالیت بیش از حد و غیر معمول

اینستاگرام از فعال بودن شما در این برنامه استقبال می‌کند، اما این فعالیت ها نباید مشکوک و خارج از چارچوب باشد. اکشن بلاک در اینستاگرام در بیشتر موارد به همین دلیل است. پست گذاشتن زیاد در یک بازه زمانی کوتاه، فالو کردن بیش از اندازه و آنفالو کردن زیاد در مدت زمان کوتاه و به صورت پیوسته از مواردی است که شما را درگیر این خطای دردسرساز می‌کند. در واقع سعی کنید فعالیت واقعی داشته باشید، یعنی تعداد کمی پست در روز، تعداد معمول استوری و فالو کردن افراد به صورت ناپیوسته و در طول زمان. اگر قصد درآمدزایی از این نرم افزار را دارید و نمی‌دانید چگونه الگو برداری کنید که درگیر این مشکلات نشوید، از مطلب پرفروش ترین پیج های اینستاگرام دیدن کنید.

  • اکانت نا امن نباشید

اکانت های نا امن، خط قرمز اینستاگرام هستند. این اکانت ها، تصاویر و فیلم های خارج از قوانین منتشر می‌کنند، پست ها و استوری های خشونت آمیز بارگذاری می‌کنند. حتی ناسزا گفتن و توهین کردن در کامنت ها شما را به یک اکانت نا امن تبدیل می‌کند. ارسال بیش از حد دایرکت به صورت کپی پیست شده و یا ارسال کامنت های یکسان نیز خطر آفرین است. همچنین اگر تعدادی از فالورها شما را ریپورت یا بلاک کنند، اکانت شما محدود و سپس به صورت کلی حذف خواهد شد. پس مراقب باشید زیرا ربات های اینستاگرام رفتار شما را زیر نظر دارند.

  • تغییر مداوم آی پی (ip)

یکی از دلیل های اصلی اکشن بلاک در اینستاگرام که کاربران ایرانی بسیار به آن دچار هستند، تغییرات مداوم آی پی است. این اتفاق به دلیل استفاده کردن از وی پی ان و فیلتر شکن است. زمانی که از این نرم افزارها استفاده می‌کنید و با اینستاگرام کار می‌کنید، لوکیشن شما تغییر می‌کند، سپس با خاموش کردن وی پی ان، مجددا لوکیشن شما تغییر می‌کند. این اتفاق پیغام خطایی را برای اینستاگرام ارسال می‎‌کند. قوانین می‌گویند منطقی نیست که شما در یک لحظه مثلا در مونیخ آلمان باشید و چند دقیقه بعد در تهران، پس حتما در حال استفاده از بد افزار هستید و یا ربات می‌باشید. به این صورت اکانت شما محدود می‌شود.

دلایل اکشن بلاک اینستاگرام
دلایل اکشن بلاک اینستاگرام

راه حل های ساده برای خروج از اکشن بلاک

با جلوگیری از اتفاقاتی که در بالا ذکر کردیم، در مواقع به نوعی می‌توانید از بروز اکشن بلاک در اینستاگرام جلوگیری کنید. اما گاهی پیش می‌آید که اسیر این خطا می‌شوید، در چنین حالتی تکلیف چیست؟ چگونه باید این محدودیت دردسرساز را از بین ببریم؟ نا امید و عصبانی نشوید، چند راه حل ساده برای این کار وجود دارد. برای رفع سریع اکشن بلاک این کارها را انجام دهید.

گزارش مشکل به اینستاگرام

اولین، ساده ترین و مهمترین کاری که باید در هنگام مواجه با مشکلات در اینستاگرام انجام دهید، گزارش دادن مشکل به اینستاگرام است. اما چگونه؟ شما قرار است نامه ای به شرکت بزنید و برای رفع مشکل درخواست کمک کنید. برای این کار ابتدا وارد بخش setting ‌شوید و سپس روی گزینه‌ی help کلیک کنید، گزینه‌ی report a problem را پیدا کنید و در بخشی که برای شما در نظر گرفته است، مشکل خود را به صورت انگلیسی مطرح کنید. و یا می‌توانید این متن را کپی کنید:

I Think It Was Been Interdict Follow Up By Mistake Please Help And Response As Quickly

تغییر رمز عبور

در بسیاری از موارد، با تغییر دادن رمز عبور، خارج شدن از اکانت و وارد شدن مجدد به آن، مشکل حل می‌شود. فقط دقت داشته باشید، رمز را فراموش نکنید. همچنین اگر رمز دو مرحله ای را فعال کردید، آن را به خاطر داشته باشید. قبل از خروج از اکانت چک کنید که ایمیل یا شماره تلفنی که با آن ثبت نام کرده اید در دسترس باشد.

اینترنت یا آی پی خود را تغییر دهید

در برخی از موارد اکشن بلاک در اینستاگرام به دلیل حساسیت روی آی پی است. با تغییر اینترنت و یا تغییر آی پی ممکن است این مشکل حل شود. به عنوان مثال اگر از اینترنت همراه استفاده می‌کنید، برای مدتی از وای فای و یا برعکس استفاده کنید. اگر از نرم افزارهای تغییر آی پی استفاده می‌کنید آن را خاموش کنید.

حذف برنامه های مخرب

برخی از برنامه ها و ربات ها وجود دارند که روی اکانت شما سوار می‌شوند. مثلا اینستاگرام‌های غیر اصلی که قابلیت های گوناگون دارند و یا ربات های دانلود پست و استوری می‌توانند باعث محدودیت شما شوند. در قدم اول کلیه این دسترسی ها را قطع و نرم افزارها را حذف کنید، سپس مشکل خود را گزارش دهید.

اکانت خود را بازسازی کنید

اگر به یک اکانت فیک شباهت دارید و درگیر ارور شده اید، اکانت خود را بازسازی کنید. تصویر پروفایل را تغییر دهید، بیو را مجددا بنویسید، پستی از خودتان منتشر کنید، افراد را تگ کنید و از آنها بخواهید شما را تگ و منشن کنند و اینتراکشن خود را افزایش دهید. در این حالت اینستاگرام شما را به عنوان یک اکانت واقعی قبول می‌کند. برای این کار می‌توانید از مطلب آموزش نوشتن بیو اینستاگرام دیدن کنید.

صبر کنید

آخرین سنگر صبر است. در برخی از موارد، اکشن بلاک در اینستاگرام بسیار سفت و سخت اعمال شده است و راه فراری از آن وجود ندارد. در این مواقع فشار آوردن و فعالیت کردن باعث تمدید شدن زمان محدودیت می‌شود. پس باید صبر کنید تا زمان خطا بگذرد. غالبا یک الی دو هفته طول می‌کشد تا این محدودیت ها تمام شوند.

رفع سریع اکشن بلاک
رفع سریع اکشن بلاک

با به آموز بهتر یاد بگیرید

دنیای این روزها، دنیای اطلاعات و آموزش ها است. برای اینکه بتوانید در این دنیا مخصوصا در فضای مجازی و پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و یوتیوب موفق شوید، باید ابتدا نکات مهم آن را یاد بگیرید. ما در مجموعه آموزشی به آموز تلاش کردیم مهمترین و دقیق ترین نکاتی که باید بدانید را فراهم کنیم. ما مهمترین مطالب مربوط به اینستاگرام را مانند، آموزش گرفتن تیک آبی اینستاگرام و یا ایده برای پیج اینستاگرام را در اختیار شما قرار داده ایم. با دانستن این مطالب می‌توانید، به کسب درآمد و فعالیت مفید در این پلتفرم مشغول شوید.

شما همراهان گرامی می‌توانید مشکلات مربوط به اکشن بلاک در اینستاگرام را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. کارشناسان در سریع ترین زمان به مشکلات شما رسیدگی خواهند کرد.

 

ممنون از شما 😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: